Javisst blir det Belgoträff! Årets höjdpunkt för alla hembryggare som fascineras av den belgiska ölkulturen. Boka in lördag 31 januari 2015 i Uppsala. Detaljerad inbjudan kommer på SHBF:s webb inom kort, men det går bra att börja brygga redan nu
Det blir både domartävling och folkets val, och massor av möjligheter att snacka belgoöl med likasinnade. Som senast delar vi in brygderna i en lätt och en tung grupp. Lätta gruppen omfattar de belgiska och franska typdefinitioner som går upp till cirka 7.5%. Tunga gruppen består av dem som ligger högre. Varför inte brygga ett öl ur vardera gruppen?
Alla brygder deltar i folkets val och domartävling, så kom till Uppsala med ett fat och några domarflaskor. Om du bara vill ha några flaskor bedömda så har SHBF:s domare en sådan tjänst.
jakob skrev:Alla brygder deltar i folkets val och domartävling, så kom till Uppsala med ett fat och några domarflaskor. Om du bara vill ha några flaskor bedömda så har SHBF:s domare en sådan tjänst.
Skoj med Belgoträffen Jag missade förra året p.g.a. en resa till Köpenhamn.
För alla i Örebro-trakten kan jag redan nu meddela att det kommer gå en buss från Örebro och Frövi över dagen. Möjligtvis plockar den också upp folk i Lindesberg. Priset blir troligtvis 300 kr ToR. Mer info kommer efter helgen, men de som åker med till SMÖF kommer få info på bussen.
Olsvamlarn skrev:För alla i Örebro-trakten kan jag redan nu meddela att det kommer gå en buss från Örebro och Frövi över dagen. Möjligtvis plockar den också upp folk i Lindesberg.
Här har ni länken till info och möjlighet att anmäla er till bussresa till Belgoträffen. Bussen går via Lindesberg, Frövi, Örebro, Arboga och Västerås:
Vill påminna om att vi kör med förköp av biljetter på årets Belgoträff. Vi kommer att hålla ett mindre antal biljetter för försäljning i dörren, men vill man vara säker på att komma in rekommenderar vi förköp.