Jag är lite nyfiken på hur det går med de tilltänkta kurserna? Vad jag förstått så är det en del som är intresserad av kurserna men det är väldigt tyst.
Hur ser det ut, finns det planer på att köra fler kurser framöver.
http://www.shbf.se/bryggarkurser
SHBF Bryggarkurser
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
SHBF Bryggarkurser
// Jonas
-
pilsnergubben
- SHBF - Bryggkursledare
- Kontakt:
Re: SHBF Bryggarkurser
Du får nog vara mer specifik, främst om var i landet du menar.
Vi i Skåne håller kurser löpande och informationen på hemsidan är uppdaterad.
Vi i Skåne håller kurser löpande och informationen på hemsidan är uppdaterad.
I Linköping hålls kurserna numera i LHBF:s (Linköpings hembryggare) regi. Kolla in www.lhbf.net för mer information.
/Erik Rönnqvist
/Erik Rönnqvist
Jag tycker väl att det är generellt dålig info.
Det är ju inga trådar i forumet om det, man vet inte om man står med på en lista bara för man mailat vederbörande som har kursen. Om jag står med på listan, vilken plats har jag? När kan jag förvänta mig att gå en kurs då jag behöver kanske planera detta själv för att se att den dagen passar mig.
Jag säger inte att man ska ha en kurs varje helg men man kanske kan ha lite framhållning och återkoppla när de som anmält sig preliminärt kan få gå kursen.
Min ort är Sollentuna / Stockholm [står i profilen]
Det är ju inga trådar i forumet om det, man vet inte om man står med på en lista bara för man mailat vederbörande som har kursen. Om jag står med på listan, vilken plats har jag? När kan jag förvänta mig att gå en kurs då jag behöver kanske planera detta själv för att se att den dagen passar mig.
Jag säger inte att man ska ha en kurs varje helg men man kanske kan ha lite framhållning och återkoppla när de som anmält sig preliminärt kan få gå kursen.
Min ort är Sollentuna / Stockholm [står i profilen]
// Jonas
Hej,
idag har vi bara 2st. kursledare i Stockholm,
vi söker flera och det skall också synkas med kurslokaler.
Så även om vi får tag i kursledare så måste finnas lokaler att hålla kurserna i.
Det är en väldigt stor tillströmning på folk som vill lära sig brygga och kurserna blir snabbt uppbokade.
Kurserna planeras normalt för höst / vår.
Så som det funkar idag så delar våra kursledare samma intresselista i Stockholm.
De som har anmält sitt intresse skrivs in och mailas när nya datum har bestämts.
Det blir en hel del administration kring detta och det är som du själv skriver inte alls säkert man själv kan går på den föreslagna dagen,
Att automatisera och visualisera det är ingen dum idé, skall kolla om vi kan göra det på ett enkelt och bra sätt.
mvh
Sergej
idag har vi bara 2st. kursledare i Stockholm,
vi söker flera och det skall också synkas med kurslokaler.
Så även om vi får tag i kursledare så måste finnas lokaler att hålla kurserna i.
Det är en väldigt stor tillströmning på folk som vill lära sig brygga och kurserna blir snabbt uppbokade.
Kurserna planeras normalt för höst / vår.
Så som det funkar idag så delar våra kursledare samma intresselista i Stockholm.
De som har anmält sitt intresse skrivs in och mailas när nya datum har bestämts.
Det blir en hel del administration kring detta och det är som du själv skriver inte alls säkert man själv kan går på den föreslagna dagen,
Att automatisera och visualisera det är ingen dum idé, skall kolla om vi kan göra det på ett enkelt och bra sätt.
mvh
Sergej