Vad heter ditt bryggeri?
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
-
Olsvamlarn
- Vattenbehandlare

Re: Vad heter ditt bryggeri?
Jag är med i föreningen Frövifors Maltvänner. Detta då bryggeriet ligger inom området för pappersbruksmuséet vid Frövifors. Att det fått tillägget Maltvänner är för att det även finns en del som är intresserade av whisky. Nu har det inte blivit några whisky-aktiviteter än, men kan nog bli i framtiden.
Innan det var jag med i Källarknut i Örebro. Osäker på hur det namnet kom till men bryggeriet ligger i en källare iallafall.
Innan det var jag med i Källarknut i Örebro. Osäker på hur det namnet kom till men bryggeriet ligger i en källare iallafall.
Ölsvammel - www.beerdrivel.se
Mitt lilla nybörjar bryggeri kallar jag för Balcony Brew, då jag alltid brygger ute på min lilla inglasade balkong
riktigt mysigt både sommar och vinter!
Följ gärna min resa på instagram : balcony_brew
Skål!
Följ gärna min resa på instagram : balcony_brew
Skål!
Otterbo Bryggeri - helt enkelt för att jag heter Otterbo i efternamn.
Http://otterbo.wordpress.com/ <-- öl o lite allt möjligt!
Bergkvarabolaget
En av oss tre som brygger är därifrån. Bergkvara alltså.
En av oss tre som brygger är därifrån. Bergkvara alltså.

Vi har döpt vårat bryggeri till Munklägret Microbrasserie..
Munklägret är från början det gamla namnet på ön Kungsholmen (som ligger i Stockholms innerstad). Från 1400-talet så brukades holmen av Gråbrödraklostret och dess franciskaner munkar. Mer info (för den som är intresserad) går att hitta här http://en.wikipedia.org/wiki/Kungsholmen.
Eftersom vi brygger våra öl och är uppvuxna på holmen så tänkte vi att det var kul att ha ett namn som återknyter till denna fantastiska ö.
-
Hasse Basse
- Torrhumlare

Vad heter ditt bryggeri?
Startade under namnet garderobs bryggeriet då vi jäste vår öl i garderoben
men har går över till beer pong brewery då våran signatur öl heter BPA (Beer Pong Ale) ett spel med mer smak

PS gammal etikett

PS gammal etikett
Living Dead Brewery.. efter att ha sökt ett namn länge så dök detta upp när jag titta på en zombiefilm...

A Bit Rusty (Brewery)
Namnet beskriver dels mig som bryggare, dvs det finns vissa skönhetsfläckar och dels mitt andra intresse i livet som är att fotografera rostiga saker under parollen "även i förfall lever skönheten".
Namnet beskriver dels mig som bryggare, dvs det finns vissa skönhetsfläckar och dels mitt andra intresse i livet som är att fotografera rostiga saker under parollen "även i förfall lever skönheten".
- Bilagor
-
- rustybrewery.jpg (65.73 KiB) Visad 12202 gånger
- Ölofsson Brewing
- Torrhumlare

Ölofsson Brewing, ordlek på mitt efternamn som är Olofsson.
-
dernebo
- RIMS-byggare

- Kontakt:
Vad heter ditt bryggeri?
Random Seed Brewery... Iaf tills vidare.
Lite nördinslag för den som vet vad det är... Och så ägde jag domänen redan, så dokumenteringen av vår resa från noll till bryggning kommer att finnas på http://randomseed.se
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi håller till i en källare och ett växthus på adressen Gåsgränd, därav den skånska gåsen!
Vi kör på Bang Brewery och loggan blir nåt sånt här.
Namnet kommer ursprungligen från bandet vi spelar i, Bang Band. Spinner helt enkelt vidare bara.
/Bryggare Bonus
Namnet kommer ursprungligen från bandet vi spelar i, Bang Band. Spinner helt enkelt vidare bara.
/Bryggare Bonus
HojtbreW heter mitt bryggeri kort och gott