Jag fick information att märket är coobra... Den är gjord i Kina. Fick även en monteringsanvisning som inte sa mycket vettigt.. Är ett bra pris så jag är oxå nyfiken..
Kul att ni är nyfikna på vår maltkvarn Jag är en av de som ligger bakom Ölkompaniet.
Om ni vill ha mer bilder eller information så ska jag försöka svara så gott jag kan på dem.
Besök gärna min butik för hembryggare: Ölkompaniet.
Jag skulle vilja se hur man ställer kross måttet.. Är det utmarkerat som på andra typ barleycrusher från Holland.. Eller är det skjutmått som gäller?? Ja släng upp som bilderna som finns.. Har du själv använt den? Går det med skruvdragare direkt eller behövs det bytas till bult lr liknande.. Ungefärlig tid på 5kg basmalt??
wessman skrev:Kul att ni är nyfikna på vår maltkvarn Jag är en av de som ligger bakom Ölkompaniet.
Om ni vill ha mer bilder eller information så ska jag försöka svara så gott jag kan på dem.
Garanti och reservdelstillgång vore också intressant.
Jag åkte förbi lagret och hämtade en som jag skruvade ihop. Gick rätt smidigt tycker jag.
Man får använda bladmått för att mäta exakt distans.
Man skruvar på en grej på varje sida för att ställa distans och sen två andra skruvar för att låsa distansen.
Bifogar bild på ena sidan som också visar pinnen som man fäster handtaget i.
Ska kolla upp reservdelstillgång, garanti osv med leverantören i veckan. Men kan säga direkt att garantin inte gäller om man kör med skruvdragare. Ska kolla vad för adapter som krävs för skruvdragare, har fått info om att det ska gå att använda den.
Bilagor
Trevligt.. Nu fick vi lite mer hull på benen.. Ser klart intressant ut. Kolla det med skruvdragaren osv så är en min sen.. Tack för infon.. Kan man hämta upp den på lagret och slippa frakta när man ändå bor så nära??
Judgecc skrev:Trevligt.. Nu fick vi lite mer hull på benen.. Ser klart intressant ut. Kolla det med skruvdragaren osv så är en min sen.. Tack för infon.. Kan man hämta upp den på lagret och slippa frakta när man ändå bor så nära??
Absolut ska kolla upp det! Och vi kan helt klart fixa med upphämtning i Göteborg
Kom på att det går finfint att fästa vevarmen direkt i chucken på skruvdragaren, så adapter behövs ej.
Bifogar bild. Hade ingen malt tillgänglig så hastighet återkommer jag med.
Bilagor
Nu har jag kollat med leverantören angående reservdelar och garanti som efterfrågades.
Garanti är det i 6 månader enligt konsumentköpslagen sa dom, och reservdelar ska inte vara några problem att fixa.
Dock fick jag indikationer på att det inte är rekommenderat att köra med borrmaskin även om det går, då gäller inte garantin längre.
Men jag ska själv testa att mala lite malt med skruvdragaren, kan återkomma med hur det gick sen.
wessman skrev:Nu har jag kollat med leverantören angående reservdelar och garanti som efterfrågades.
Garanti är det i 6 månader enligt konsumentköpslagen sa dom, och reservdelar ska inte vara några problem att fixa.
Dock fick jag indikationer på att det inte är rekommenderat att köra med borrmaskin även om det går, då gäller inte garantin längre.
Men jag ska själv testa att mala lite malt med skruvdragaren, kan återkomma med hur det gick sen.
Trevligt.. Låter bra det.. Ja testa du gärna det. Försök även få fram ungefärlig tid på 1kg malt med veven.. Jag kommer köpa en i slutet på månaden. Innan prissänkningen tar slut i vilket fall.. Tack för bra support Wessman.