Snyggt! Lycka till med fatölen sen!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Höjd Bajonettkoppling
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
- svensson.lu
- RIMS-byggare

- Kontakt:
Re: Höjd Bajonettkoppling
Hej blev ju bra det där.ang sodatuben så bör du nog inte ha den liggande.pga att det kan nog komma in flytande co2 och förstöra regulatorn.
mvh fajsen ps avis vill ha 9l i mitt kylskåp
mvh fajsen ps avis vill ha 9l i mitt kylskåp
Jag har hört detta också.. Något vi tog upp mycket när jag sysslade med akvarium och tillsatte co2 för växterna.. Där kom vi efter en del tester fram till att så länge flödet är lågt, så hinner koldioxiden förångas.. Därför har jag en kulventil som är ställd precis där det börjar komma co2.. Jag vågar inte gå i god för andras anläggningar, men känner mig tillräckligt säker på att köra så med mina prylar 
Idag var det dags att tappa min första öl på fat.
Ville göra allting ordentligt, alltså skruva isär fatet och rengöra alla delar och smörja in packningar.
Lossade CO2 anslutningen från fatet utan problem.
Öl anslutningen däremot satt hårdare, gnyffel och knack sa det när jag tog i lite mer med blocknyckeln.
Anslutningen går nu varken att skruva helt av eller fast igen.
Min teori är att människan som drog fast anslutningen första gången lyckades dra den snett på sin gänga alternativt alldeles för hårt...
Har mailat shopen som jag köpte fatet av, och hoppas verkligen på att de löser detta snabbt och snyggt
Känns lite tråkigt när man betalt såpass med pengar och grejerna inte håller måttet.
Håller tummarna att jag har ett nytt fat inom några dagar då jag planerar att ha med mig fatet med öl på en kräftskiva på lördag.
Ville göra allting ordentligt, alltså skruva isär fatet och rengöra alla delar och smörja in packningar.
Lossade CO2 anslutningen från fatet utan problem.
Öl anslutningen däremot satt hårdare, gnyffel och knack sa det när jag tog i lite mer med blocknyckeln.
Anslutningen går nu varken att skruva helt av eller fast igen.
Min teori är att människan som drog fast anslutningen första gången lyckades dra den snett på sin gänga alternativt alldeles för hårt...
Har mailat shopen som jag köpte fatet av, och hoppas verkligen på att de löser detta snabbt och snyggt
Känns lite tråkigt när man betalt såpass med pengar och grejerna inte håller måttet.
Håller tummarna att jag har ett nytt fat inom några dagar då jag planerar att ha med mig fatet med öl på en kräftskiva på lördag.
Om någon skulle vara nyfiken så har det gått bra. Humle där jag köpte fatet har grymt bra kundservice. Mailade dom i söndags kväll.. Fick svar mån morgon kl 08.. Nytt fat skickades kring lunch och anlände igår runt 15 tiden med returfraktsedel bifogad.. Grymt imponerad!