Evil Dog Double Ipa

Stöd till dem som just har börjat eller vill börja brygga

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Kategoriregler
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
gidlund91
Delmäskare
Delmäskare

Re: Evil Dog Double Ipa

Inlägg av gidlund91 »

UPDATE!
Då har jag gjort en ny mätning idag ( 3 dagar sen sist) och den visar samma värde som förra gången så jag antar att det har slutat att jäsa nu.
Så då tillsatte jag humlen.
Det fanns två olika sorter i paketet och man skulle använda båda två.
Man började med att lägga dom två påsarna ( ser ut som tepåsar) i kokande vatten i ca 10 min så att dom löstes upp sen så hällde man ner allt i jäshinken tillsammans med ölen.

Bild

Det luktade riktigt gott när man la påsarna i vattnet :)
Bild

Sen så har jag en liten fundering. Såg att när när jag tog av locket till hinken så såg det ut som att det va lite jäst i skummet? Är det något som brukar kunna bli eller är det något som har blivit galet?
Bild
eric
Dekoktionsmäskare
Dekoktionsmäskare
Kontakt:

Inlägg av eric »

Det ser bra ut!
Najjklas
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Najjklas »

Jag är ledsen att säga det, men både jag och min far har bryggt denna, och tycker tyvärr inte någon av dom smakade speciellt bra. Körde du med medföljande jäst?

Skall bli kul att höra vad du tycker om den :)
gidlund91
Delmäskare
Delmäskare

Inlägg av gidlund91 »

Najjklas skrev:Jag är ledsen att säga det, men både jag och min far har bryggt denna, och tycker tyvärr inte någon av dom smakade speciellt bra. Körde du med medföljande jäst?

Skall bli kul att höra vad du tycker om den :)
Aj då det lät inge vidare... Japp jag körde med den medföljande jästen. Ölen har nu stått 1 vecka varmt och 1 vecka svalt och ska enligt receptet vara färdig att dricka nu. Tittar man på ölen så ser man att den har blivit mycket klarare i färgen men det ligger fortfarande kvar lite av bottensatsen i flaskan.. Någon som vet varför?
Jag tänkte provsmaka nu till helgen så jag återkommer med ett resultat då!
Skriv svar