Kjell induktionsplatta
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
-
jonmckeever
- Torrhumlare

- Kontakt:
Kjell induktionsplatta
Hej. Jag köpt en induktionsplatta från Kjell och kompani förra veckan och den funkade utmärkt när jag gjorde en provkörning med lite vatten. Men den funkade inte alls nästa gången. Det stå E0 på skärmen och stängs av after 1 minute. Är det nån som har upplevd samma problem? Är den trasig?
Tack
Jon
Sent from my iPad using Tapatalk
Tack
Jon
Sent from my iPad using Tapatalk
Using Tapatalk
Re: Kjell induktionsplatta
Fått på timern kanske?
-
jonmckeever
- Torrhumlare

- Kontakt:
E0 står det på min när jag lyfter bort grytan från plattan eller om jag försöker köra med en gryta som inte klarar induktion.
-
jonmckeever
- Torrhumlare

- Kontakt:
Ok!! Kan man sätta på den utan kastrullen på?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Using Tapatalk
Om jag tar bort min kastrull så piper plattan och stänger av. Den känner när det inte är magnetiskt på och slår ifrån skulle jag gissa
-
jonmckeever
- Torrhumlare

- Kontakt:
Tack tack den funkar!!!
Using Tapatalk
Nu kör dom den årliga rean på induktionsplattan igen för dom som missat den tidigare: http://www.kjell.com/sortiment/hus-hals ... tta-p48250
Riktigt bra pris så min ligger på hemköp och väntar på att hämtas upp.
Var det inte så att du Lindh hade skrivit att biltemas kastrull fungerar trots allt...? Måste skaffa större än mina 5litare till lakvattnet. Kommer bli galet skönt att slippa ränna upp å ner i huset med hettvatten. 
Jag har kört två olika biltema-kastruller som bägge fungerat utmärkt med denna platta, 10l inga problem. Har inte hört någon som haft problem med denna kombo men däremot bilteman på induktionsspisar har krånglat.
Ok då får det bli en vända till biltema oxå så man kan få lite mindre kaos och mer kontroll. Kan ju säga att det varit lagom smidigt att kånka vatten genom hela huset och oftast får man en nyfiken lintott i hasorna vilket gör en än mer nervös. Saftey first!
En par frågor till som dem som funderar på att slå till kan vara nyfikna på..
Hur upplever du tiden för uppvärmning av tex. 10L och är det enkelt att få den att hålla hyfsat lagom temp runt 75-80 för att laka?
Kommer själv placera kokplatta och lakkärlet högt upp (ihop med avlastningslösning liknande er) för att sedan ta hjälp av gravitationen via kran och en kort slang för enkel spridning över maltbädden. Tänkte testköra plattan ett par ggr innan nästa bryggning för att slippa testa mig fram i skarpt läge.
Hur upplever du tiden för uppvärmning av tex. 10L och är det enkelt att få den att hålla hyfsat lagom temp runt 75-80 för att laka?
Kommer själv placera kokplatta och lakkärlet högt upp (ihop med avlastningslösning liknande er) för att sedan ta hjälp av gravitationen via kran och en kort slang för enkel spridning över maltbädden. Tänkte testköra plattan ett par ggr innan nästa bryggning för att slippa testa mig fram i skarpt läge.
-
DubbelJohan
- Satsbryggare

Min Biltema funkar inte med Kjell-platta. Så Bilteman är nedgraderad till varmvattenbehållare...
Min Biltemagryta funkar utmärkt med Kjelles platta.
-
Jonas Johnsson
- RIMS-byggare

Tar runt en halvtimme för att få 18 liter till 75 C så för tio liter borde det vara runt kvarten kanske?Robbix skrev:En par frågor till som dem som funderar på att slå till kan vara nyfikna på..