Ölrecept.se
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
- MikaelMattsson
- Torrhumlare

Ölrecept.se
Efter att ha bråkat lite med hur svårt det var att hitta recept i receptdatabasen så bestämde jag mig för att skiva ett eget gränssnitt.
Jag blev ganska nöjd och vill därför dela den med fler.
http://olrecept.se/
Jag blev ganska nöjd och vill därför dela den med fler.
http://olrecept.se/
Re: Ölrecept.se
Fantastiskt! Nu önskar jag bara att alla recept skulle komma in i shbfs databas. Det känns som det saknas väldigt många.
Riktigt fint. Stort tack mikaelmattsson du hittade ett problem och löste det. Skål
iPhone via Tapatalk
iPhone via Tapatalk
Mycket imponerande... Riktigt trevligt. Ja jag tycker också att det har varit alldeles för meckigt på databasen.. Thumbs up
Suveränt. Har också försökt orientera mig i receptdatabasen men inte orkat fullfölja. Det här är ju klockrent. Tack!
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Instämmer i hyllningskören! Snyggt jobbat! Har dock sett att det smugit sig in lite fel här och var, dubblerade recept, dubbla raster etc.
- MikaelMattsson
- Torrhumlare

Är du säker på att det inte felen även finns på orginalsidan? För då kan jag inte göra något åt det. Jag har nämligen hittat en hel del felaktigheter i recepten som beror på att informationen har matats in fel.eric skrev:Instämmer i hyllningskören! Snyggt jobbat! Har dock sett att det smugit sig in lite fel här och var, dubblerade recept, dubbla raster etc.
Det finns gott om fel i recepten i databasen. Mitt tripelrecept från 2012 exempel, där strösockret inte kom med bl.a.
Bra initiativ detta, har du kommunicerat med styrelsen? Jag tror de är tacksamma om någon tar tag i detta, det har varit lite eftersatt på sistone. Föreningens arbete bygger ju på sådana här ideella insatser.
Bra initiativ detta, har du kommunicerat med styrelsen? Jag tror de är tacksamma om någon tar tag i detta, det har varit lite eftersatt på sistone. Föreningens arbete bygger ju på sådana här ideella insatser.
- MikaelMattsson
- Torrhumlare

Jag minns att jag tittade på det receptet och tänkte ”Det här kan inte stämma”.ekstedt skrev:Det finns gott om fel i recepten i databasen. Mitt tripelrecept från 2012 exempel, där strösockret inte kom med bl.a.
Någon från styrelsen läser väll förr eller senare den här tråden.
- MikaelMattsson
- Torrhumlare

Eftersom man sällan vill göra exakt den mängd öl som receptet är avsett för så har jag lagt till en mängdomvandlare på recepten. Dessa gäller endast på Malt och humle, om receptet anger mått för vatten eller andra ingredienser så får man räkna ut det själv.
Klockrent!
iPhone via Tapatalk
iPhone via Tapatalk
Det stämmer nog som du säger, att det är originalrecepten som är felaktiga.MikaelMattsson skrev: Är du säker på att det inte felen även finns på orginalsidan?
-
tm_brewing
- Satsbryggare

Detta e verkligen klockrent. För oss som e nybörjare e de en djungel å snårskog med recept lite här å där. Mycket samlat på samma ställe är superbra. Tummen upp
- MikaelMattsson
- Torrhumlare

tm_brewing:
Skulle du uppskatta om det fanns en liten nybörjarguide på sidan?
Andra:
Någon som känner till en snabbguide som man skulle kunna kopiera/länka till? På wikin?
Skulle du uppskatta om det fanns en liten nybörjarguide på sidan?
Andra:
Någon som känner till en snabbguide som man skulle kunna kopiera/länka till? På wikin?