Bryggare i Göteborgsområdet
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
-
Petter W-O
- Nybryggare

Re: Bryggare i Göteborgsområdet
God dag! BIAB-bryggare i Sävedalen. Två år som bryggare, men har hållit ölprovningar och ölutbildningar i 14 år.
- Morgan
- RIMS-byggare

- Kontakt:
jag brygger och bor i haga. kör all grain, har hållit på i snart två år. ska gothia hembryggarförening ha nån träff snart? jag är intresserad.
Medlem i Ekens Bryggerisällskap och bryggkursledare i SHBF
Läs gärna min blogg: bruggarn.blogspot.se
Läs gärna min blogg: bruggarn.blogspot.se
-
danielsaaf
- Helmaltsbryggare

Eftersom jag precis provsmakat min första helmaltsbryggd och tycker att den var godkänd, kan jag väl kalla mig bryggare i Göteborgstrakten.
Bor i Majorna, och har nu bryggt 2 extrakt-bryggningar och en biab.
Skulle det vara något event eller någon tillfälle där man kan få lära utav er lite mer väletablerade bryggare här i trakten är jag väldigt intresserad!
/Daniel
Bor i Majorna, och har nu bryggt 2 extrakt-bryggningar och en biab.
Skulle det vara något event eller någon tillfälle där man kan få lära utav er lite mer väletablerade bryggare här i trakten är jag väldigt intresserad!
/Daniel
-
beardedrabbitbrewery
- Torrhumlare

- Kontakt:
Re: Sv: Bryggare i Göteborgsområdet
Var ett möte i måndags och nästa är 13juni. Tema är de en fri tolkning av sommaröl.Morgan skrev:jag brygger och bor i haga. kör all grain, har hållit på i snart två år. ska gothia hembryggarförening ha nån träff snart? jag är intresserad.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
-
danielsaaf
- Helmaltsbryggare

Är detta något man som nybörjare kan vara med på? Finns det någon mer info?beardedrabbitbrewery skrev:Var ett möte i måndags och nästa är 13juni. Tema är de en fri tolkning av sommaröl.Morgan skrev:jag brygger och bor i haga. kör all grain, har hållit på i snart två år. ska gothia hembryggarförening ha nån träff snart? jag är intresserad.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
FB-sida för Gothia hbf:
https://www.facebook.com/groups/ghbfgrupp/
Kommande sommarölsträff med Amylase 14:e juni:
http://www.amylase.se/
Kommande hembryggartävling via Pot Belly:
http://potbelly.se/events.html
https://www.facebook.com/groups/ghbfgrupp/
Kommande sommarölsträff med Amylase 14:e juni:
http://www.amylase.se/
Kommande hembryggartävling via Pot Belly:
http://potbelly.se/events.html
-
beardedrabbitbrewery
- Torrhumlare

- Kontakt:
Re: Sv: Bryggare i Göteborgsområdet
Alla hembryggare är välkomna, medlemsavgift är 150kr (tror jag) annars kostade en träff 50kr. Gnoff skrev ut facebook sidan där det finns mer info.danielsaaf skrev:Är detta något man som nybörjare kan vara med på? Finns det någon mer info?beardedrabbitbrewery skrev:Var ett möte i måndags och nästa är 13juni. Tema är de en fri tolkning av sommaröl.Morgan skrev:jag brygger och bor i haga. kör all grain, har hållit på i snart två år. ska gothia hembryggarförening ha nån träff snart? jag är intresserad.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Hej,
Någon som vet om man kan hyra en brygglokal i Göteborg?
/Erik
Någon som vet om man kan hyra en brygglokal i Göteborg?
/Erik
Bryggare i Göteborgsområdet
Torslandabo som firar ett år som bryggare med tiotalet batcher i loggboken och ännu fler tusenlappar i investeringsr redan. Heeelt såld! [emoji7]
Även jag är från Göteborg. Började brygga i Februari och har lagt 24 brygder bakom mig 
En till Göteborgare här!
Jag började brygga sommaren 2004, men har pga flytt, musikstudier, barn, familj etc haft två långa uppehåll så jag har egentligen inte bryggt så mycket som jag skulle önska. Fick ett ryck och bryggde min första batch på nästan fyra år i december förra året, men har sedan dess bryggt 7 batcher och är nu heeeeelt såld igen. Det är ju så mycket jag missat som jag måste ta igen. En massa nya tekniker och teorier, för att inte tala om hela podcastbiblioteket på the brewing network.
Hoppas på att jag kan hålla detta vid liv nu trots min periodarmentalitet.
Bor i Biskopsgården för övrigt.
/Jacob
Jag började brygga sommaren 2004, men har pga flytt, musikstudier, barn, familj etc haft två långa uppehåll så jag har egentligen inte bryggt så mycket som jag skulle önska. Fick ett ryck och bryggde min första batch på nästan fyra år i december förra året, men har sedan dess bryggt 7 batcher och är nu heeeeelt såld igen. Det är ju så mycket jag missat som jag måste ta igen. En massa nya tekniker och teorier, för att inte tala om hela podcastbiblioteket på the brewing network.
Hoppas på att jag kan hålla detta vid liv nu trots min periodarmentalitet.
Bor i Biskopsgården för övrigt.
/Jacob
- Trollspinnare
- Satsbryggare

Hejsan hejsan!
Jag bor i Kortedala och har bryggt öl sedan ett år tillbaka ungefär. Har min femte bryggd på jäsning i garderoben här hemma. Började brygga efter att jag fick boken Brygg Öl men har nu införskaffat mig lite annan litteratur för att kunna fördjupa mig. Lider av ett ständigt lågt OG vilket jag hoppas att jag kommer råda bot på snart.
/Pontus
Jag bor i Kortedala och har bryggt öl sedan ett år tillbaka ungefär. Har min femte bryggd på jäsning i garderoben här hemma. Började brygga efter att jag fick boken Brygg Öl men har nu införskaffat mig lite annan litteratur för att kunna fördjupa mig. Lider av ett ständigt lågt OG vilket jag hoppas att jag kommer råda bot på snart.
/Pontus
Hej granne!Trollspinnare skrev:Hejsan hejsan!
/Pontus
Även jag är från Torslanda. Bryggde en massa extraktorbryggningar när man var i 20-årsåldern, tog upp bryggandet igen för en 3-årsedan, har väl gjort ett 40-tal allgrain bryggningar nu, och det är som sagt lätt att bli beroende;-)
/Micke
/Micke
Glad Amatör!
Hej på dig granne! [emoji2] Gott att höra att du hittt tillbaka gjorde själv ett antal ölsatser i min ungdom men all grain damn det e så här öl ska göras!