Se undrar jag över tips på tyngder till humlepåsar. Glaskulor är bra men har inga hemma så om ni har tips på andra "hushållsgrejor" jag kan använda tillsvidare för att slippa åka köpa vore jag tacksam!
Snabbfråga material koppling i gryta
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Snabbfråga material koppling i gryta
Hej! Har en r20-gänga till kranen inuti min gryta och ska koppla i en bazooka screen som har r15-gänga. Således behöver jag en övergång/nippel däremellan. Vilket material lämpar sig för bryggningen? Kan jag köra vanlig förzinkad tills jag hittar en i rostfritt eller kan det ge ölen bismak? Hade nämligen sådana hemma.....
Se undrar jag över tips på tyngder till humlepåsar. Glaskulor är bra men har inga hemma så om ni har tips på andra "hushållsgrejor" jag kan använda tillsvidare för att slippa åka köpa vore jag tacksam!
Re: Snabbfråga material koppling i gryta
Bestick är väll i rostfritt?, så jag körde i några skedar i humlepåsen, funka prima
-
aleandrowest
- Helmaltsbryggare

Re: Snabbfråga material koppling i gryta
Brukar använda vanlig sten av något hårt och ej smulande slag. Funkar utmärkt om den kokats och gjorts ren först...