juniorbryggare för fast anställning
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Re: juniorbryggare för fast anställning
Nu är det väl en rekryteringsföretag som söker. Skulle dom gå ut med vilket bryggeri som vill anställa så kanske folk hör av sig direkt till bryggeriet och rekryteringsföretaget missar sin provision.
Många vettiga punkter du tar upp som jag kan hålla med om. Det jag menar att någon som är så kräsen kanske inte kommer trivas på jobbet oavsett om det är ett hantverksbryggeri eller inte. Det kan ju finnas många faktorer. O visste jag att personen i fråga är beredd att tacka nej för att det är "fel" sorts bryggeri kommer denne säkerligen inte anstränga sig o jobba lika bra och hårt på en arbetsplats den Kanske inte trivs på till 100%. Misstolka mig inte det är bra att vara kräsen o man ska inte stanna kvar på ett jobb man inte trivs på. Men det kan vara en enorm skillnad på en person som bara vill ha allt serverat o det ska vara ett bra jobb direkt kontra någon som kanske brinner för jobbet oavsett vissa faktorer och är villig att anstränga sig o kanske förändra och förbättra arbetsplatsen.
Det är åtminstone så jag skulle tolka det.
Det är åtminstone så jag skulle tolka det.
Http://otterbo.wordpress.com/ <-- öl o lite allt möjligt!
-
Olsvamlarn
- Vattenbehandlare

Så kan det förstås vara.mauno skrev:Nu är det väl en rekryteringsföretag som söker. Skulle dom gå ut med vilket bryggeri som vill anställa så kanske folk hör av sig direkt till bryggeriet och rekryteringsföretaget missar sin provision.
Scrotzarn: Ok, jag tror jag förstår vad du är ute efter. Jag tror dock inte en person som är kräsen med vart den jobbar också skulle vara lat eller ha dålig arbetsmoral. Sen tycker jag det inte är att vara kräsen att vilja jobba för ett hantverksbryggeri. Det finns massor av anledningar till att inte vilja jobba för ett industribryggeri och det är inte bara att det skulle vara tråkigt. Tror inte att någon av dessa anledningar handlar om att vara kräsen, mer om personliga preferenser, ideologiska skäl, intresse, mål med livet o.s.v. Fasen, för många räcker det nog med att efter dagens slut känna stolthet över produkten. Läs intervjun med Chrille och Jesper i orebrostad.se så förstår du nog vad jag menar. Sen tror jag säkert att det finns de som helst jobbar för ett industribryggeri, t.ex. för att det ger större trygghet, troligtvis högre lön o.s.v.
Ölsvammel - www.beerdrivel.se
Är utbudet så stort att man kan välja och vraka när man är nyexad bryggare?
// Jonas
-
Olsvamlarn
- Vattenbehandlare

Jag har ingen aning, välja och vraka lär det inte vara tal om. Men jag snackade dock med en av lärarna på bryggutbildningen på SMÖF och han gladde sig över att se att så många av hans elever jobbade med bryggning och var på plats.Falkens skrev:Är utbudet så stort att man kan välja och vraka när man är nyexad bryggare?
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

MIn erfarenhet av rekryterare är att detta inte är ett problem. Nu har det ju inte handlat om bryggerijobb men jag har uppfattingen att det borde inte spela så stor roll.Janne gnoff Berglund skrev:Vill inte sprida en massa negativa känslor i en tråd som handlar om någonting spännande, men förstår inte heller varför "man" inte har rätt att ställa lite krav innan man söker en anställning.
Man kontaktar rekryteraren via email och skriverr "Hej jag tycker det verkar intressant och undrar om jag kan få lite mer info." Sedan brukar man kunna "jobba" sig
fram till den info som krävs via ett par email och sedan avgöra om man orkar skicka in ett CV eller ej.
My hope is hops
Jag gick utbildningen som första kull (2003-2005) och jag tror att majoriteten av klassen idag jobbar på olika bryggerier, själv halkade jag iväg på en annan bana... Så nu får man brygga lite hemma istället
Så jobb verkar (verkade) det finnas iaf.
/Mats
Sent from my GT-I8730 using Tapatalk
/Mats
Sent from my GT-I8730 using Tapatalk
-
Olsvamlarn
- Vattenbehandlare

Någon som vet vad det blev av detta?
Sigtuna, platsen är tillsatt. Det hade man fått veta direkt om man bemödade sig att maila 
Http://otterbo.wordpress.com/ <-- öl o lite allt möjligt!
-
Olsvamlarn
- Vattenbehandlare

Tack för info Scrotzarn. Nä orkade inte maila då jag inte var intresserad av (eller aktuell för) tjänsten. Snubblade över tråden av en slump.