Nybörjar miss.
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Kategoriregler
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
-
Hakberkumla
- Helmaltsbryggare

Nybörjar miss.
Lyckades med att suga ner vatten i jästunnan när jag skulle börja tappa ur från kranen i botten, är allt förstört nu eller?
Re: Nybörjar miss.
Troligtvis inte, det beror ju på hur dåligt det vattnet är. All gas trycks ju ut ur vattenlåset, så sannolikheten att baggar krupit in under korken och motströms gasen ner i vattnet är rätt liten. Men om du har starsan i vattenlåset är du helt säker.
-
Hakberkumla
- Helmaltsbryggare

Tack Bee.
Låter bra, då är det bara att vänta lite till nu då innan provsmakning! Detta är min första bryggning och det är hur spännande som helst. Man vill ju inte misslyckas totalt.
Låter bra, då är det bara att vänta lite till nu då innan provsmakning! Detta är min första bryggning och det är hur spännande som helst. Man vill ju inte misslyckas totalt.
-
Hakberkumla
- Helmaltsbryggare

Tack Bee.Bee skrev:Troligtvis inte, det beror ju på hur dåligt det vattnet är. All gas trycks ju ut ur vattenlåset, så sannolikheten att baggar krupit in under korken och motströms gasen ner i vattnet är rätt liten. Men om du har starsan i vattenlåset är du helt säker.