Hej glada hembryggare!
Jag har på min fritid konstruerat ihop en magnetomrörarkonstruktion som jag tycker fungerar väldigt bra.
På bilderna är det en 1L E-kolv som lätt får en vortex ned till botten.
Delarna till denna har jag skaffat mig genom lite letande i gömmorna hemma.
Nu funderar jag dock på att bygga ihop några stycken lite mer professionellt med uppdateringar som jag har känt skulle vara bra på min egna.
Innan jag gör detta behöver jag dock veta om det är någon som skulle vara intresserade av att köpa magnetomrörare av mig. så här kommer mitt erbjudande:
Magnetomrörare på ca 140x110x35mm med varierbar hastighet.
12VDC Strömförsörjning medföljer.
På baksidan sitter en switch för på/av och på framsidan sitter LED-ljus som indikerar när apparaten är påslagen
Magnetloppa som passar apparaten köpes av mig alternativt separat.
Om intresse visar sig finnas så kan magnetomrörarna vara färdiga om ca 1-2 månader
Skriv gärna här om ni skulle vara intresserade och även om ni har några önskemål på produkten. Storleken är ganska satt men färg på LED, typ av vridknopp med mera är fortfarande möjligt att ändra på. Jag gör inte detta för att tjäna pengar utan för att jag tycker det är förträffligt roligt att bygga saker!
Jag byggde en egen för några dagar sedan, så jag behöver ingen så länge den håller
Nu är jag ingen erfaren hemmabryggare, men jag tror du skulle få ännu fler intresserade om du erbjöd en lite större variant istället. Nu vet jag inte vilken kraft du har på motorn/fläkten, men jag antar att det som begränsar storleken på förkulturen/e-kolven är bara lådan du valt. Om du väljer/hittar en låda som har 15-18 cm som minsta bredd/djup (så den klarar 2-3 liters kolvar/kärl) tror du får fler beställningar, även om den då skulle kosta lite mer
Kul att se att så pass många är intresserade!
Jag skall försöka göra mina första beställningar av komponenter imorgon och hoppas vara klar med de första om en dryg månad ungefär!
Ceder skrev:Jag byggde en egen för några dagar sedan, så jag behöver ingen så länge den håller
Nu är jag ingen erfaren hemmabryggare, men jag tror du skulle få ännu fler intresserade om du erbjöd en lite större variant istället. Nu vet jag inte vilken kraft du har på motorn/fläkten, men jag antar att det som begränsar storleken på förkulturen/e-kolven är bara lådan du valt. Om du väljer/hittar en låda som har 15-18 cm som minsta bredd/djup (så den klarar 2-3 liters kolvar/kärl) tror du får fler beställningar, även om den då skulle kosta lite mer
Bara lite feedback
martinb skrev:Som Ceder skrev, hade det varit en variant som klara 2-liters e-kolvar hade det varit helt klart intressant!