plast i MLT

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Lindh
Maltrostare
Maltrostare

plast i MLT

Inlägg av Lindh »

Hejsan!

Jag har en koppling som jag skulle vilja ha i min hink-i-hink för att kunna ansluta en silikonslang till Humles tappkran och denna är som gjord för uppgiften, passar PERFEKT.
Jag tror delen kommer från en swimmingpool ála rusta och frågan är om den kan innehålla några farliga ämnen som den släpper ifrån vid 85-100c.
Det enda som står på den är "B4" tyvärr. Finns det något sätt att testa? Ska jag koka den eller kanske lägga den i vatten ett dygn och se om vattnet smakar plast?

Bild
Kostir
Torrhumlare
Torrhumlare

Re: plast i MLT

Inlägg av Kostir »

Jag kanske helt missuppfattar frågan här nu;
Vill du ansluta en silikonslang till humles vanliga svarta tappkran i plast (som det ser ut som du använder på dina bilder) så funkar humles 12mm silikonslang ju perfekt på?
Eller varför vill du just ha den anslutningen på bilden?
Lindh
Maltrostare
Maltrostare

Re: plast i MLT

Inlägg av Lindh »

Jag vill ansluta den innifrån på baksidan av tappkranen, ta en stump silikonslang (ca10cm) och ansluta till mitten av hink-i-hinken för att dra vörten från centrum under lakbädden och inte från sidan vilket jag kan se tendenser till ibland.
Jag rotade i gamla gömmor och hittade nyss en svart hatt från en gammal hävert som jag borrat hål i nu och den passar nästan lika bra som den vita. Den lär vara livsmedelsklassad iallafall...
Skriv svar