NI som använder hink-i-hink
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
NI som använder hink-i-hink
Hej
Tänkte överge min biab-påse som jag använt som mäskkärl och övergå till hink-i-hink. Jag hade väl tänkt att använda två plsathinkar, silikonslang och tappkran (http://shop.humle.se/utrustning/jasning ... ll-jashink). Räcker detta eller behöver man ett rör som det står beskrivet i wikin? Något annat man hehöver tänkta på?
Tack på förhand
mvh
Tänkte överge min biab-påse som jag använt som mäskkärl och övergå till hink-i-hink. Jag hade väl tänkt att använda två plsathinkar, silikonslang och tappkran (http://shop.humle.se/utrustning/jasning ... ll-jashink). Räcker detta eller behöver man ett rör som det står beskrivet i wikin? Något annat man hehöver tänkta på?
Tack på förhand
mvh
-
vetikatten
- Torrhumlare

Re: NI som använder hink-i-hink
Jag använder en bit slang istället för rör, går ju lika bra. Ett tips kan ju vara att göra hålen i hinkbotten med en lödpenna för det var jävligt jobbigt att borra 
- Foodhead 1
- Vattenbehandlare

Vi var för lata för att ordna med rör i vår första hink-i-hink-lösning. Det gick så bra utan att vi struntade helt i det till den andra också, lättja obeaktat.
-
Plyschbjorn
- Satsbryggare

I så fall är jag också lat, för jag har inte heller något rör.
Än så länge har det gått bra, ta i trä.
//Henrik
Än så länge har det gått bra, ta i trä.
//Henrik
Ok, tack för svaren!
Hej igen. Nu när jag borrat hundratals hål dök en ny fråga upp.Hur blev ni av med "spikmattan" på insidan? Eller e det inget att bry sig om? Kändes bara som om plast kunde följa med vörten.
Tack
Tack
-
vetikatten
- Torrhumlare

Skar bort det värsta med ett rakblad.