bryggklubb skaraborg

Prata om det mesta

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Beer-naise
Delmäskare
Delmäskare

Re: bryggklubb skaraborg

Inlägg av Beer-naise »

Tjo!

Bryggare från Falköping med 6st brygder i bagaget, resultatet kan jag inte skryta med men det har gått att dricka i alla fall. :)
Har skickat PM till bjossi .
Systern
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av Systern »

Oj, vilken succé! Tusen tack Björn och alla andra för en fantastisk kväll. Jag ser verkligen fram emot nästa gång vi ses :)
modestrick
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Kontakt:

Inlägg av modestrick »

Ja hurra hurra vad bra! :D
Det var riktigt roligt. Gott med all dricka, mat och trevligt umgänge. Tiden gick väldigt fort.
Fast idag har jag dock varit väldigt trött. Lätt att tappa räkningen på hur mkt man fick i sig när man bara dricker små slattar av varje öl men väldigt många. Jag tål inte så mycket så idag vaknade jag faktiskt med huvudvärk. Men det fick det vara värt.

På återseende/Rickard
Användarens profilbild
Foodhead 1
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inlägg av Foodhead 1 »

Vad trevligt det låter! Säg till om ni har sommarträff, så tittar jag gärna förbi. Sommarskaraborgare som jag är (Ekedalen) kommer jag nog att sakna bryggutrustningen här hemma, så en sammankomst vore ju ett ypperligt sätt att stilla abstinensen. :)
Systern
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av Systern »

Hörni! Det är ju en halv vår och en hel sommar kvar till nästa träff, men det är lika bra att börja fundera, och hålla liv i den här fina tråden :)

Hur känner vi för nästa träff?
Vart vill vi vara, är Skövde den bästa mötesplatsen?
Vad vill vi göra? Ska det vara mat? Någon provning? Någon föreläsning? Några gäster från bryggerier kanske?
Vill vi brygga efter ett tema och ta med till provningen?
Är vi intresserade av att ha en utbildad öldomare med?
Vad tycker ni?
bjossi
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av bjossi »

Tja ...

Ja och tack för senast alla. Himla roligt och absolut något som vi måste fortsätta med!

Lite svar på frågorna .....
  • Hurkänner vi för nästa träff? Bra :) ... .ska bli kul!
    Vart vill vi vara, är Skövde den bästa mötesplatsen? ... kanske ... ganska centralt och bra kommunikation till och från men tycker inte vi måste vara i Skövde
    Vad vill vi göra? Ha kul :)
    Ska det vara mat? Borde kanske vara "något" ....
    Någon provning? Kanske ... beror på övriga aktiviteter. Sen är sommaren ofta liten lågsesong när det gäller att brygga.... kanske inte måste att ha "eget öl-provning"
    Någon föreläsning? ... det skulle jag gilla... mer frågan om vem och om vad
    Några gäster från bryggerier kanske? ... .varför inte!
    Vill vi brygga efter ett tema och ta med till provningen? .... Bra idé ... absolut när vi vill ha nästa "egetölprovning" (se lågsesong ovan)
    Är vi intresserade av att ha en utbildad öldomare med? ... mycket bra men se ovan om "lågsesong"
Min personliga åsikt är kanske att våren passar bättre för många att presentera flera sorter eget öl men jag kan mycket väl ha fel där. Svara "systern" :) och tyck gäran särskillt till om den punkten! Men ... sensommar-/höstträff ska vi ha :) Ser framemot det!

Mvh
/Björn
Beer-naise
Delmäskare
Delmäskare

Inlägg av Beer-naise »

Personligen så tycker jag en stor anledning att träffas (förutom att ni alla verkar vara trevliga som attan) att få snacka och smaka hembrygder. Så för min del får fokus gärna ligga på det i stället för kommersiell öl.

Falköping eller Skövde spelar inte mig så stor roll. Kanske är lättare för alla att ta sig till Skövde?

Lågsäsong må sommaren vara men jag själv har tänkt brygga en saison och säkert en belgare i sommar, det ska ju gå bra när det blir lite varmare?!

Någon bryggare som gäst vore trevligt!
eric
Dekoktionsmäskare
Dekoktionsmäskare
Kontakt:

Inlägg av eric »

Hej!

Har precis bryggt min första all-grain BIAB och vill gärna träffa andra bryggare i Skaraborg och lära mig mer. Fastnade ganska fort för den här hobbyn! Känner två nybyggare till som säkert också är sugna. Finns i Götene. Jag håller utkik i tråden om framtida träffar!
modestrick
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Kontakt:

Inlägg av modestrick »

Grattis Eric!

Oberoende på öl är inte dumt. Ingen aning om när nästa Skaraborgs bryggträff går av stapeln. Den som väntar på nåt gott får vänta å se. Det var himla roligt förra gången.

Bäst häls/ Rickard
Systern
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av Systern »

Några av oss har pratat lite löst om en träff i Hjo nån gång i sommar, men det finns inget datum eller så bestämt än. Men håll koll på tråden!
modestrick
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Kontakt:

Inlägg av modestrick »

Hjo av alla ställen? Hjo är ju fint på alla vis men det är lite värre ställt med kommunala transportmedel för färd dit och hem igen.
Skövde har ju tågstation och ligger mer centrerat i Skaraborg så det är ju ett + för Skövde. Tja ni får klura lite på det där. Om det går att lösa med övernattning kanske det blir mer intressant men å andra sidan så vill man ibland bara hem till sin egen säng efter en trevlig - men kanske en aning stimmig - ölprovarkväll. Men vad vet jag å andra sidan. Det kanske blir gör-bra.

häpp/RB
Axelsson
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Re: Sv: bryggklubb skaraborg

Inlägg av Axelsson »

Frugan är från Götene men vi bor på Öland. Skönt att veta att det kommer finnas en etablerad bryggklubb om vi nån gång flyttar upp till hennes hemtrakter :)
modestrick
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Kontakt:

Re: Sv: bryggklubb skaraborg

Inlägg av modestrick »

Axelsson skrev:Frugan är från Götene men vi bor på Öland. Skönt att veta att det kommer finnas en etablerad bryggklubb om vi nån gång flyttar upp till hennes hemtrakter :)
Öland som är så vackert. Jag skulle inte tveka en sekund utan bara stanna kvar där.

Fast uppe på Kinnekulle är det ju också himla fint förstås.
Systern
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av Systern »

Nä, Hjo är kanske inte jättesmidigt. Men Erkki har ett café där och sa att vi kunde äta en bit mat och eventuellt åka lite båt och trivas allmänt. Han hade även en kamrat som driver vandrarhem där man kan sova om man tar bilen dit. Dock har inte planeringen kommit så långt :) har ni förslag på andra dagar och platser att träffas på är det väl bara att se hur många som vill och kan och köra på det! Ingen har sagt att det bara ska vara en sommarträff ju :)
modestrick
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Kontakt:

Inlägg av modestrick »

Jo men det där låter ju bra. Café, båt och vandrarhem.
Jag är på! Roligt! :) När ska detta ske då? hinner jag brygga nåt öl till dess?? Mitt förråd är pinsamt magert. Har väl nåt jag kan ta med men inget urhäftigt. Bäst jag sätter fart å brygger hursomhelst. Lördagen ska vigas åt bryggning. Någon som har något önskemål om vad jag ska brygga?

skepp ohoj //Rickard
Skriv svar