Vart hittar man kylbox så här års?

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

chihiro
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Vart hittar man kylbox så här års?

Inlägg av chihiro »

Hallå!
Efter att ha råkat ha sönder min nuvarande kylbox, så är jag på jakt efter en ny att avända som mäsk/lak-kärl.
Men då det inte riktigt är "säsong" för kylboxar verkar det vara svårt att få tag på. Kikat på t.ex. Jula, Rusta, öB, ICA, Coop, ClaesO och Kjell... men ingen verkar ha något vettigt.

Har någon ett förslag eller tips på vart jag kan få tag på en enkelt kylbox på 20-30L ?

Tack på förhand
Racerkorven
Delmäskare
Delmäskare

Re: Vart hittar man kylbox så här års?

Inlägg av Racerkorven »

Hej

På jakto.se finns i flera olika storlekar och till varierande priser.

Mvh
Användarens profilbild
Dan Nilsson
SHBF - Bryggkursledare

Inlägg av Dan Nilsson »

Mathia5
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Mathia5 »

Jag köpte en 20l på C-O häromdagen. Du får den för halva priset då jag ska ändra mäskteknik. Finns i Stockholm/Tyresö eller Rissne...
Maxu
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av Maxu »

Det går ju att hitta både bra och dåliga kylboxar året runt på diverse ställen, men om man vill ha en smidig box som man inte behöver modda och borra för mycket i, med de konsekvenser som borrar kan ha (eller snarare den bristfälliga tätning som jag aldrig lyckas med), skulle det vara så sjukt skönt att ha en box av den amerikanska beverage cooler varianten med inbyggd tappkran som man enkelt byter till en kulventil. De kostar 15-20 dollar om man köper den i staterna, och blev helt chockad när jag såg vad de går för här hemma, nästan 1400 kr kostar en 38 liters från Igloo, vilket dessutom är den enda jag kan hitta.

Finns det någon som vet var man kan köpa en sån här till ett vettigt pris??
Bild
Nilsen
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av Nilsen »

Jag köpte en 36l fyrkantig Coleman på amazon.co.uk för ~350:- (fri frakt) i höstas.
chihiro
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av chihiro »

Mathia5 skrev:Jag köpte en 20l på C-O häromdagen. Du får den för halva priset då jag ska ändra mäskteknik. Finns i Stockholm/Tyresö eller Rissne...
Tackar, det löste sig idag då jag tog en sväng förbi en SecondHand butik i hålan där jag bor och införskaffade tre 20L+ boxar för under 100:- . :D
Men som sagt tackar för erbjudandet!

Håller med om att den där Igloo varianten ser väldigt sjysst ut annars..
Benkaftw
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av Benkaftw »

Maxu: kollade in på http://stockholmsfiske.se/fritids-artik ... kor-igloo/ och hittade ett par kylväskor, fanns även den runda modellen du nämnde med, dock till svidande pris också. Finns även en del rymliga till vettiga priser, t.ex. Ice Cube 48 liter för strax över 500:-, även Island breeze 48 liter för under femhundringen.
Vet inte om de var till någon hjälp, men fick känslan att det var lite vettigare priser än den tidigare nämnda 1000-lappen. Sen kanske de kör kampanj framåt sommaren med extra bra priser om man håller ögonen öppna.
Skriv svar