Tokfynd eller skrotfynd - kyl med paj termostat?
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Tokfynd eller skrotfynd - kyl med paj termostat?
Jag har just fått tag på ett trasigt kylskåp gratis mot avhämtning. Skåpet skall inte vara jättegammalt och funka fint sånär som på att termostaten pajjat. Som jag fattat det är det i alla så att man med fördel kopplar förbi skåpets interna termostat och likt beskrivningen i bryggarwikin kör med en extern variant. Tänker jag rätt om jag går och njuter över att jag gjort ett fint fynd eller har jag missat nå'tt?
-
Racerkorven
- Delmäskare

Re: Sv: Tokfynd eller skrotfynd - kyl med paj termostat?
Du kan köpa en universaltermostat på humle.se och köra på. Så det är ett bra fynd 
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Re: Tokfynd eller skrotfynd - kyl med paj termostat?
Skönt att höra att jag fattat rätt!! 
- tio Pepe
- Vattenbehandlare

Gamla kylskåp kan dra en hel del el.
tio Pepe
---------------
Allting har sin tid, utom ölen som har två.
---------------
Allting har sin tid, utom ölen som har två.
Det har man ju hört men jag kollade mitt ganska gamla kylskåp och aggregatet är på 80W. Så en hel del vet jag inte om man kan säga att det kan dra? Eller finns det två märkeffekter?
Det sköna i mitt fall är att det killen på blocket gav bort var ett jättefint, Electroluxskåp som är 4 år gammalt (= nyare än det vi har i köket)tio Pepe skrev:Gamla kylskåp kan dra en hel del el.
Re: Sv: Tokfynd eller skrotfynd - kyl med paj termostat?
Jag fick kylskåpet som blev över efter att förra husägarna renoverade köket. Det stod i garaget på visningen och dom var inte svårövertalade att lämna kvar det. Happy days!
Tror att det går in två jäshinkar på varandra i det om det kniper. Dessutom digital temperaturinställning, så förhoppningsvis behöver jag ingen extern reglering. Har dock inte provat det ännu.
Edit:
Är det någon som har erfarenhet av sådana här kylskåp?
Tror att det går in två jäshinkar på varandra i det om det kniper. Dessutom digital temperaturinställning, så förhoppningsvis behöver jag ingen extern reglering. Har dock inte provat det ännu.
Edit:
Är det någon som har erfarenhet av sådana här kylskåp?