Längst till vänster på framsidan finns Forumnytt. De fem senaste aktiva trådarna får plats.
Jag tycker dock mig ha märkt att de trådar som inte får plats där verkar ha en tendens att "dö" i förtid. Om det inte står något lockande i Forumnytt kanske man inte går in alls i forumet.
På ex. Humlegårdens forum ser man vilket ämnesområde som har nya trådar eller inlägg sedan jag var inne senast och inne på ämnet vilka trådar som är nya eller har nya inlägg. Det räcker.
Jag tycker att fem punkter är alltför lite eller skulle Forumnytt inte alls vara där.
Dödar Forumnytt trådarna?
Moderatorer: Fredrik Almgren, martinb, Webbgrupp
- assistredo
- Maltrostare

- Inlägg: 1483
- Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
- Ort: Linköping
Dödar Forumnytt trådarna?
Björn Petersson
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

- Inlägg: 1408
- Blev medlem: lördag 2006-10-07 17:54
- Ort: Stockholm, Årsta
Re: Dödar Forumnytt trådarna?
OM man väl går in på forumet så kan man ju se mer i detalj vad som är på gång och vad som hänt sedan senast. "Forumnytt" är ju ett sätt att visa för dem som "bara" kommer till hemsidan att det skrivits saker i forumet.
Direktlänken http://shbf.se/bryggaren/search.php?sea ... ive_topics kan man ju har som ingång om man vill. Dessutom kan jag rekommendera feeden - shbf.se/bryggaren/feed.php
Direktlänken http://shbf.se/bryggaren/search.php?sea ... ive_topics kan man ju har som ingång om man vill. Dessutom kan jag rekommendera feeden - shbf.se/bryggaren/feed.php
My hope is hops
- assistredo
- Maltrostare

- Inlägg: 1483
- Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
- Ort: Linköping
Re: Dödar Forumnytt trådarna?
"OM..." Just det - det blir kanske "bara" om det står i Forumnytt som man går vidare och förlänger livslängden på tråden. Det kanske räcker, och det tror jag är bättre, att bara flagga för att det har skrivits nytt i forumet men inte vad. Väcka nyfikenheten men inte döda intresset ifall de fem punkter som råkar visas upp för tillfället inte hör till det intressanta för vederbörande.Fredrik Almgren skrev:OM man väl går in på forumet så kan man ju se mer i detalj vad som är på gång och vad som hänt sedan senast. "Forumnytt" är ju ett sätt att visa för dem som "bara" kommer till hemsidan att det skrivits saker i forumet.
Björn Petersson
Re: Dödar Forumnytt trådarna?
Annars är "Visa nya inlägg" en fantastiskt bra adress att ha som bokmärke.
http://shbf.se/bryggaren/search.php?search_id=newposts
http://shbf.se/bryggaren/search.php?search_id=newposts
Re: Dödar Forumnytt trådarna?
Jag förstår inte varför det inte finns en knapp för visa nya inlägg här. Eller finns det en sådan som jag missat? Vistas relativt ofta på olika forum och har hittills bara stött på ett par som inte har den knappen, däribland Bryggaren.