Sommarölträff i Stockholm 13 augusti

Info och diskussion om föreningen, träffar, tävlingar, styrelsen, tidningen, domarkommittén...

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Användarens profilbild
Svante
Torrhumlare
Torrhumlare
Kontakt:

Sommarölträff i Stockholm 13 augusti

Inlägg av Svante »

För första gången anordnas Humlegårdens sommarölträff i augusti. Förhoppningsvis är vädrets makter stabila då så att vi kan få en riktigt skön sommarträff. Årets datum är satt till lördagen den 13:e augusti. Som vanligt kör vi sommarölträffen hemma hos Eva och Svante på Humlegården i Ekskogen, i norra Vallentuna norr om Stockholm i ett samarrangemang med SHBF. Träffen börjar klockan 13.00, men bryggare är välkomna från 12.00 för att rigga sin utrustning. Vi håller på till framåt 19.00.

Vi tävlar i en klass – sommaröl! Tag med så många brygder du önskar. Minst 7,5 liter av varje brygd och ett bryggprotokoll. Ölen ska anmälas per mejl till Peter Högström senast 9:e augusti för att säkert komma med på röstsedeln. Grillning blir det också, som vanligt.

Du hittar en vägbeskrivning och mer detaljerad information om anmälan, mat och annat på humle.se ett par veckor före träffen.

Välkomna önskar Svante & Eva och alla vi andra på Humlegårdens Ekolager.

OBS: firman har visserligen flyttat till ett industriområde nära Vallentuna centrum, men sommarölträffen kör vi alltså som vanligt i grönskan på Humlegården.
Peter Högström
Svensk mästare 2009 o medarbetare på Humlegården

Re: Sommarölträff i Stockholm 13 augusti

Inlägg av Peter Högström »

Hej alla glada bryggare,

Jag tänkte bara väcka er ur er semesterslummer och påminna om att det på tisdag är sista dagen att anmäla sin brygd till årets sommarölsträff på humlegården.
Hoppas ni sparat 7,5L av era bästa sommaröl så att det blir en riktigt smaskig ölträff vad gäller öl. Att det blir gott och spännande att äta från grillen kan vi lova....

Anmäler er brygd gör ni till mig med mitt för.efternamn på adress humle.se

Ange öltyp, ölnamn, OG, FG, BU och ev tillsats / kryddning.

mvh,

Peter Högström
Med vanliga halsningar,

Peter Högström
trickbrewer@gmail.com
Skriv svar