Domarprotokoll från SM
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
-
tobiaslund
- Nybryggare

Re: Domarprotokoll från SM
Tack Jessica!
Det var med vår andra bryggning vilket är väldigt kul! Bra festival i Köpenhamn!
Det var med vår andra bryggning vilket är väldigt kul! Bra festival i Köpenhamn!
Men får de som inte tog medalj någon feedback från finalen? Min öl gick tydligen till final, men vad domarna där tyckte har jag inte fått veta.Cascade skrev:Om du tävlar i någon eller några av domarklasserna får du alltid dina protokoll från bedömningen i grundomgången.
/Geir
Hej!
Det görs ingen separat bedömning i finalen utan all bedömning och protokollskrivning görs i grundomgången. I den sk finalomgången rangordnas bara ölen och de tre öl som av domarna bedöms som mest typriktiga tilldelas medalj och får en kort beskrivning som skrivs in i diplomet.
Det görs ingen separat bedömning i finalen utan all bedömning och protokollskrivning görs i grundomgången. I den sk finalomgången rangordnas bara ölen och de tre öl som av domarna bedöms som mest typriktiga tilldelas medalj och får en kort beskrivning som skrivs in i diplomet.
/PeO
Ja, det var som jag trodde - får ge mig själv ros och ris då...PeO skrev:Hej!
Hej!PeO skrev:Hej!
Som jag förstod det så bestämdes alla medaljörer och i vilken rangordning redan i grundomgången. Finaldomarna skrev sedan bara omdömet för guldmedaljörerna i varje klass, och utsåg årets totalvinnare. Det skiftar tydligen lite från år till år, vilken uppgift finaldomarna har. Är jag rätt ute?
/Tommy
- assistredo
- Maltrostare

Några av de öl som gick till final men inte fick medalj fick ett hedersomnämnande och ett diplom som delades ut samtidigt som medaljerna. Dessa hedersomnämnanden har dock inte publicerats här på hemsidan.Geir skrev:
Men får de som inte tog medalj någon feedback från finalen? Min öl gick tydligen till final, men vad domarna där tyckte har jag inte fått veta.
/Geir
Björn Petersson
Jag tror Geir menar den finalomgång som vi domare markerar i protokollen och alltså finalomgången i respektive klass och inte finalen som pågår under själva SM-dagen. Under SM-dagen utses Årets totalvinnare av SM, i år "Bäckvägen Barely Barley". Dessutom skrivs då också kommentarerna till guldölen i respektive klass.
/PeO