Butiker i Linköping/Jönköping?

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Carlsson
Torrhumlare
Torrhumlare

Butiker i Linköping/Jönköping?

Inlägg av Carlsson »

Hej!

Jag var på SHBF's ölbryggningskurs nu i lördags och känner att jag skulle vilja köpa lite utrustning. :D
Jag har aldrig tidigare bryggt öl, så jag har ingen utrustning alls i dagsläget.

Var finner jag den bästa butiken/butikerna för att köpa in t ex jäshinkar, jäsrör mm i Tranås-trakten, där jag bor? Linköping eller Jönköping rimligtvis?

(Om det finns någon här på forumet som bor i närheten som "har saker över" som kan vara till salu så får ni gärna höra av er också.)
Användarens profilbild
Eric Josefsson
Torrhumlare
Torrhumlare
Kontakt:

Re: Butiker i Linköping/Jönköping?

Inlägg av Eric Josefsson »

Citygross, Mantorp har ett skapligt sortiment med hinkar och jäsrör, kapsyler, hydrometer osv..
/Eric
Classeman
Satsbryggare
Satsbryggare

Inlägg av Classeman »

I Jönköping finns inget (vad jag har hittat iallafall, jag bor ju lite utanför i obygden), men förhoppningsvis så har Citygross lite grejer nu när de snart ska öppna. Men annars så finns ju humle.se eller maltmagnus.se, om man ändå ska beställa lite malt & humle...
Carlsson
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Carlsson »

Tack för alla svar. :)

Det får nog bli en sväng till Citygross nu i veckan.
VsX
Torrhumlare
Torrhumlare
Kontakt:

Inlägg av VsX »

I Linköping finns Vinland (ligger i Gottfridsberg) som har en del utrustning, men som man hör på namnet är det framförallt vinsaker. Dock har de jäskärl, jäsrör, bärsil, lite maltextrakt, kapsyler + kapsyleringsapparat, termometrar, jäsmätare, hävert, provrör och lite annat. Vinlands priser är lite konstiga, ibland är de billiga samtidigt som exempelvis maltextrakt är väldigt dyrt (57 kr per halvkilospåse). Coop Forum i Tornby (bredvid Systembolaget) hade jäskärl, hävertar, jäsrör, jäsmätare och lite olika packningar senast jag var där.
Carlsson
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Carlsson »

Tack, jag får kanske ta en sväng till Linköping om jag ändå åker till Mantorp.
Skriv svar