Ölets dag i Lövstabruk 31 Juli
Lördag 31 augusti klockan 13.00 – 18.00 (bryggare med öl välkomna från 12.00). Fritt antal brygder per person. Medtagminst nio liter av varje öl, och en brygdbeskrivning. Guld-, silver- och bronsöl kommer att utses genom folkets val. Anmäl din brygd till info<-at->lovstaolet.org senast onsdag den 28 juli. Det kommer att bryggas öl utanför tävlingslokalen med ett vedeldat bryggverk och det blir visningar av Sveriges äldsta mälteri, Herrgårdens bryggeri samt Lövstaölets vänners nya bryggeri. På Leufstabruks Wärdshus kan man äta mat. Det ligger bredvid tävlingslokalen. Här finns också möjlighet till logi. Se www.leufstabrukswardshus.se
Välkomna önskar Lövstaölets vänner
Ölets dag i Lövstabruk 31 Juli
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
-
a.holmstedt
- Helmaltsbryggare

Re: Ölets dag i Lövstabruk 31 Juli
Lite administrativa frågor bara. Jag är väldigt ny bryggare och tänkte inte tävla i år, behöver jag anmäla mig om jag bara är "besökare"? Och är det något inträde?
Kommer det att ordnas bussar från Uppsala eller är det lokaltrafik som gäller?
/Peter
Kommer det att ordnas bussar från Uppsala eller är det lokaltrafik som gäller?
/Peter
Peepz Brewery. Uppsalas nanobryggeri i hjärtat av Kåbo.
-
a.holmstedt
- Helmaltsbryggare

Re: Ölets dag i Lövstabruk 31 Juli
Du behöver inte anmäla dig för att komma som besökare och vi tar inget inträde. Däremot är det bra om du köper ett glas på plats så att du har något att prova ölen i.
Vi har tidigare ordnat buss från Uppsala och Stockholm men tyvärr har för få anmält sig så det är lokaltrafik som gäller.
Välkommen!
Vi har tidigare ordnat buss från Uppsala och Stockholm men tyvärr har för få anmält sig så det är lokaltrafik som gäller.
Välkommen!