SM 2010

Allt om Svenska Mästerskapen i Hembryggd Öl 2010 i Göteborg

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Janne gnoff Berglund
Jästodlare
Jästodlare
Kontakt:

Re: SM 2010

Inlägg av Janne gnoff Berglund »

Har för mig att det bjudits på öl "utom tävlan" tidigare, finns nog inga regler mot detta.
Däremot kanske man får räkna med att inte få tillgång till någon plats om man inte föranmält sig till FV.

Med så liten mängd vore det heller inte schysst att anmäla sig till FV, då många kommer att springa runt och leta efter denna öl bara för att till slut få veta att den inte finns egentligen.

Mitt tips skulle nog bli:
Ta med dig dina öl i ryggsäcken, bjud på dem tills de är slut, ha skoj.
Användarens profilbild
martinb
Utbildningsansvarig
Kontakt:

Inlägg av martinb »

Det låter bra det. Tanken var väl att ha det i en separat liten kylbox under bordet så det ska nog inte vara några problem.
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Raasken
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Raasken »

Hej i vårsolen!

Kärralund/Bohusbyn blev det, sambon och lill-gossen Malte följer med på jippot.
Dock en liten fråga:
Incheckning mellan 15-18.00 passar ju inte så bra med vårt SM eller hur?
12-18.00 pågår ju den Öl-festen.
Någon som redan vet om det går att få ett sidoavtal
med hänvisning till blöjbyte, sova middag e dyl ?

Barbapappa Raasken
Användarens profilbild
assistredo
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av assistredo »

Det framgår allt tydligare att på den strategiskt välvalda platsen Kärralund kommer hembryggarlegioner att samlas och slå upp sitt härläger inför det stora slaget.

Till soldat Raasken: Man kan tydligen få en kod att checka in med när receptionen är stängd.
Björn Petersson
Användarens profilbild
FF-Ola
Satsbryggare
Satsbryggare

Inlägg av FF-Ola »

Skulle vara bra att veta lite mer om deadline, anmälning och inlämning snart.
(d.v.s. nån lite mer fastare info än bara gissningar,
är det ingen från shbf eller arrangörerna som vet nåt?)

Man vill ju inte missa nåt, och man kanske inte kollar in här på forumet varje dag.

/Ola
Användarens profilbild
assistredo
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av assistredo »

40 dygns väntan kvar. Det får mig att tänka på hur dom verkar göra på sjukhusen numera. Istället för att man sitter och väntar på ett ställe hela tiden och nervöst rullar tummarna så flyttas man vidare till ett nytt väntrum, sen till en stol på ett annat ställe etc. Man väntar lika länge men man tycker ändå att det händer något.
Björn Petersson
Användarens profilbild
assistredo
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av assistredo »

FF-Ola skrev:Skulle vara bra att veta lite mer om deadline, anmälning och inlämning snart.
är det ingen från shbf eller arrangörerna som vet nåt?)
Om man ser till tidigare år så har webbregistreringen av brygder öppnat c:a 4 veckor innan SM-dagen och sista inlämningsdag för brygder till domartävlingen varit c:a 2 veckor innan. Men officiell info har inte dykt upp ännu när jag skriver det här.
Björn Petersson
Användarens profilbild
Fredrik Almgren
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av Fredrik Almgren »

Nu har jag fått in infon på hemsidan om registrering och inlämning. Kolla gärna om det är begripligt.

Registreringen för öl till SM öppnas förhoppningsvis nu på söndag kväll. Vi har nämligen webbgruppsmöte
och hoppas få iordning det då. Annars får vi sikta på någon gång under nästa vecka. Vi meddelar vilket
det blir.
My hope is hops
Användarens profilbild
Kim
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inlägg av Kim »

Bokade också stuga på Kärralund, fast timmerbyn.

Blev lite knas med bokningen med avbrott etc och efter ett nytt fösök så blev det istället två stugor och nytt avbrott. Vid nästa försök så var det fullbokat. Har ringt och de har två stugor bokade på mig just nu.
Så nu har någon kanske chansen att få en stuga om ni är snabba. Vi skall vara där fredag till söndag så två dagar är bokade.

Är någon intresserad av boende så maila mig snabbt, så kanske vi kan behålla båda stugorna: qunaki (kanelbulle) gmail.com eller ring 0708-422240.
Kostnaden för två nätter inklusive frukost är beroende på antalet vi blir 500:- till 1000:- för båda nätterna. Så även om man bara skall vara där en dag är det inte så farligt dyrt iaf.
Stugorna tar 4 personer.

// Kim
Snart så är partyt över - äntligen.
gedman
Hembryggarens redaktion

Inlägg av gedman »

Hur funkar det med kylningen för ölen till folkets val? Håller på att kolsyresätta och är lite osäker på hur mycket jag ska satsa på. Finns det kylning under natten, så ölen är relativt kall under dagen? Eller krävs det att man tar med sig egen kylare?
Användarens profilbild
Kim
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inlägg av Kim »

Det brukar finnas någon form av incheckning för ölen. Ibland fina kylrum, någon gång ett låst utrymme och ibland en container utanför (vilket då kraftig påverkas av utomhustemperaturen). Så vad de erbjuder denna gång är det ännu ingen som vet.
Så innan bättre information finns, planera att använda den utrustning du har. Eller acceptera läget, vilket de flesta tvingas göra och det blir iaf. lika för alla.

// Kim
Snart så är partyt över - äntligen.
Användarens profilbild
Fredrik Almgren
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av Fredrik Almgren »

Fredrik Almgren skrev:Registreringen för öl till SM öppnas förhoppningsvis nu på söndag kväll. Vi har nämligen webbgruppsmöte
och hoppas få iordning det då. Annars får vi sikta på någon gång under nästa vecka. Vi meddelar vilket
det blir.
Well, vi fick inte riktigt ordning på det idag. Vi har för avsikt att koppla ihop
det med öltypsdeffarna online och det ledde till lite extra strul
med olika gränssnitt och format. Det är dock på G och arbete kommer att ske
under veckan för att få det klart för lansering.
My hope is hops
Användarens profilbild
Klas Welin
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Klas Welin »

Hoppas webregistreringen hinner komma upp innan torsdag, annars hinner jag nog inte få med några öl till SM. Om jag inte ska behöva sitta utrikes och regga brygderna, vill säga...
Hur länge är det registreringen sedan brukar hållas öppen?
Användarens profilbild
Fredrik Nivert
SHBF - Bryggkursledare

Inlägg av Fredrik Nivert »

gedman skrev:Hur funkar det med kylningen för ölen till folkets val? Håller på att kolsyresätta och är lite osäker på hur mycket jag ska satsa på. Finns det kylning under natten, så ölen är relativt kall under dagen? Eller krävs det att man tar med sig egen kylare?
Det kommer finnas kall förvaring, i låst utrymme, av öl under natten, för de som lämnar in öl under fredagens inlämning. Vi kommer dock bli beroende av utomhustemperaturen, då inget kylrum finns tillgängligt.

Mvh Fredrik Nivert, SM-arrangör
Tre Vänner
Delmäskare
Delmäskare

Inlägg av Tre Vänner »

All respekt till alla frivilliga krafter som ser till att SM blir av.
Menar inte frågan nedan som någon kritik.
Är bara lite orolig att jag missat något.

Går det att registrera tävlingsbidrag till SM på shbf.se nu (om ja bifoga gärna en länk i svaret)?

Vi ses i Gbg...
Keep on Brewing....
Skriv svar