Svante skrev:Jag har alltid gillat loggan hårt - tyckte den var genialisk med det stiliserade kornaxet över husen när Graham Maryon vann logotävlingen med den för närmare 20 år sedan.
Tiderna ändras och ibland tvingas man tänka i nya banor, allt kan inte vara statiskt och vi tvingas man följa med sin tid.
Nu fick vi äntligen någon räv som varit med på den "gamla goda tiden", som förklarade hur vad logon verkligen betydde. Att det var ett ax, det visste jag men inte att det var över "husen".
Är den då bra? Ja det är en fråga vi måste ställa oss alla. Det är nog inte så väldigt många som känner till det. Är det dags för en förändring?
Det finns mängder av företag etc, som ändrat sina loggor och betalat miljoner för att få ut det nya namnet och fått det känt.
Men samtidigt finns det många företag, föreningar instutioner, klaner etc. som värdesätter sina gamla emblem. Så nu får vi omvärdera om det är värt att lägga tusentals kronor om det är värt att ändra loggan eller ej. Om det är det vi skall lägga pulver på eller om det finns mer förtjänst i att lägga dessa pengar på något annat. Men...
1. Tänk på att alla bryggerier skryter med sina gamla recept
2. Varje är har SHBF haft en ny logga på glasen
3. Jag uppskattar de företag etc. som vid maktmakthåller sina symboler och står för dem
4. Det kanske är tid att visa upp vad loggan står för istället för att förändra den.
5. Jag röstar nu som innan att vi behåller logon.
... mina två cents
// Kim
måste få. Nu fick vi till och med
Snart så är partyt över - äntligen.