Varför inte låta kommande medlemmar uppge sina email-adresser tillsammans med alla andra uppgifter när de söker medlemskap, och vid förnyat medlemskap (gamla medlemmar) skickas inbetalningskort med en uppmaning att uppge email-adressen. De flesta har ju en email-adress och information med kort varsel når medlemmarna snabbast den vägen, med minimala kostnader och utan att de ska behöva få en massa mail i boxen. Sen borde det vara upp till var och en att prenumerera på Bryggaren.
mvh
--
Jimmy Edberg
http://cntrlpc8.tsl.uu.se/homebrewing/
bryggarenPÅshbfPUNKTmollehemPUNKTse wrote:
*** Brev nr. 2994 till Bryggaren skickat av TorstenHannerfeldt<torstenPUNKThannerfeldtPÅfreeboxPUNKTcom> ***
Hej!Brev till bryggaren: bryggarenPÅshbfPUNKTmollehemPUNKTse <<<
avsluta prenumeration: request-bryggarenPÅshbfPUNKTmollehemPUNKTse <<<
Man kan väl i samband med utskick av meddlemsbevis uppmana meddlemar att gå med i bryggaren för att få "i sista minuten information". Sedan är det en fråga om man kan kräva att meddlemar skall ha en dator med koppling till internet? Om något år kanske denna frågeställning känns föråldrad då alla säkert har detta. En annan fråga är om viss information skall vara möjlig att få om man inte är meddlem?
Sedan tycker jag att det vore trevligt med ett forum för hembryggarfrågor i bryggaren och ett annat forum för allmänna ölfrågor. Man kanske kunde få ölfrämjandet att starta ett sådant eller att vi tillsammans skapar en ny lista för detta. Ölfrämjarna är väl inte så intresserade av att gå med i en lista som behandlar avbruten jäsning, för tidig omtappning o.dyl. En lista som mer tar upp provningar av nya produkter osv. kankse kan få fler öldrickare att ansluta sig. Detta vore trevligt.
Totte.
Favorit just nu...
Regal christmas millennium
NO:5 julöl (1998)_________________________________________________________Hejsan Anders och alla andra prenumeranter på Bryggaren.
Jo vad jag menade i min ledare var att Bryggaren tyvärr inte
är något bra medium för att nå ut till medlemmarna med viktig
information från styrelsen eftersom att Bryggaren bara har drygt 200 deltagare
och föreningen har drygt 800 medlemmar.
Sedan är det ju även så att vi inte vet om alla 200 är medlemmar eller inte,
vilket man inte behöver vara för att vara med på bryggaren.
Trots detta så används ju Bryggaren ibland för att få ut sistaminuteninformation
till medlemmarna ändå, och man hoppas att dom som är mest aktiva även är med på
bryggar listan.
Om man sedan skall fortsätta med kommersiella frågor på Bryggaren är ju en
annan sak. Kanske det är dags att ha en annan lista för det ?
Åsikter, ideer ?
Lite funderingar i juletid.
Mvh
Charles Cassino
Ordförande Svenska Hembryggareföreningen
*** Brev nr. 2988 till Bryggaren skickat av "AndersHjorth"<sigdarvePÅhotmailPUNKTcom> ***<bryggarenPÅshbfPUNKTmollehemPUNKTse> 99-12-22 10:07 >>>
Hej!Brev till bryggaren: bryggarenPÅshbfPUNKTmollehemPUNKTse <<<
avsluta prenumeration: request-bryggarenPÅshbfPUNKTmollehemPUNKTse <<<
I senaste numret av HB, kan man lSsa att vsran mailinglista Bryggaren har
f÷r fs prenumeranter f÷r att fungera bra! Vad menas med detta? Jag skulle
kanske ha stSllt denna frsga till ordf÷rande, men jag vSljer istSllet att
lSgga ut den hSr. Och att diskutera annat Sn hembryggning, ss lSnge det har
med ÷l att g÷ra, kan vSl inte vara fel, ds kanske vi lockar till oss
yterliggare prenumeranter. Tacksam f÷r synpunkter!
/Anders