Bredaryd Wärdshus

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Användarens profilbild
martinb
Utbildningsansvarig
Kontakt:

Bredaryd Wärdshus

Inlägg av martinb »

Jag och en del av vårt hembryggargäng plus respektive och bekanta tänkte planera in ett besök på Bredaryds Wärdshus - http://www.bredarydswardshus.se/ och funderar på att ta en kombiprovning med öl och whisky + mat. Är det någon som besökt etablissemanget och testat deras öl? Om jag inte har fel är det den gode bryggmästaren från "Fråga Bryggmästaren" som brygger på stället.
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Salle
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Re: Bredaryd Wärdshus

Inlägg av Salle »

Hej
När jag var där för ca 10-15 år sedan så tyckte jag att det var ett både informativt och trevligt besök, tror (vet) att det kan ha blivit lite ändringar både vad gäller bryggare och ägare sen dess, någon med mer info ????.

Salle
Janne gnoff Berglund
Jästodlare
Jästodlare
Kontakt:

Re: Bredaryd Wärdshus

Inlägg av Janne gnoff Berglund »

Hej,

Vi besökte Wärdshuset i slutet av april, bodde över och skippade komboprovningen men gick på ölprovningen istället.

Trevligt ställe, bra service, bra mat, mycket kunnig personal på provningen.
Rekommenderas!

Eventuellt kommer det med en liten text i nästa Hembryggaren om den får plats, om ni inte åker dit innan dess.
I Hembryggaren 2006-4 skall det nog också finnas en artikel om min info stämmer.

Är mycket riktigt "fråga bryggmästaren" som är den som är anlitad som bryggmästare också.
Skriv svar