Reza på 3 Små Rum donerar återigen
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
- rick.lindqvist
- Vattenbehandlare

- Kontakt:
Reza på 3 Små Rum donerar återigen
Reza på 3 Små Rum informerade idag om att ett år gammalt fat Nils Oscar Kalasöl serveras med start idag, och intäkterna går till Barncancerfonden.
40 cl för 50 kr.
Jag hann själv inte prata med Reza idag, men min gissning är att fatet varar i några dagar, som brukligt är.
Senare denna månad kommer samma pub och samma hjälte servera ett styck ettårigt fat Dugges Batch 100, de pengarna går också till välgörande ändamål.
Mer info om det framöver.
Reza imponerar återigen
40 cl för 50 kr.
Jag hann själv inte prata med Reza idag, men min gissning är att fatet varar i några dagar, som brukligt är.
Senare denna månad kommer samma pub och samma hjälte servera ett styck ettårigt fat Dugges Batch 100, de pengarna går också till välgörande ändamål.
Reza imponerar återigen
- tio Pepe
- Vattenbehandlare

Re: Reza på 3 Små Rum donerar återigen
Och var ligger "3 små rum"? I vilken stad?
tio Pepe
---------------
Allting har sin tid, utom ölen som har två.
---------------
Allting har sin tid, utom ölen som har två.
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
Ett trevligt iniativ med tanke på välgörenheten, men blir Kalasölen verkligen bättre av lagring? Jag tycker att den är bättre ju färskare den är, när humlearom/doft riktigt spritter ur glaset
Att den blir annorlunda av lagring är jag övertygad om och jag räknar med att ni som provar berättar hur det var.
Att den blir annorlunda av lagring är jag övertygad om och jag räknar med att ni som provar berättar hur det var.
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
Jonas - Jag skall prova den efter jobbet idag om den finns kvar, återkommer med reflektioner
Men visst hade jag samma tanke som den du tog upp, är detta en öl som vinner på lagring?
Jag skulle nog aldrig ställt undan en flaska Kalasöl hemma för att prova, nu har jag ju dock fördelen att från fat få prova det där någon annan gjort jobbet, dessutom kan jag skylla på att jag "måste" se vad som hänt samt att det känns bra att skänka pengar till välgörande ändamål.
Det är absolut inte för att jag vill ha en öl efter jobbet på en fredag!
Ska nog inte dricka nån öl efter kalasölen heller, näe
Men visst hade jag samma tanke som den du tog upp, är detta en öl som vinner på lagring?
Jag skulle nog aldrig ställt undan en flaska Kalasöl hemma för att prova, nu har jag ju dock fördelen att från fat få prova det där någon annan gjort jobbet, dessutom kan jag skylla på att jag "måste" se vad som hänt samt att det känns bra att skänka pengar till välgörande ändamål.
Det är absolut inte för att jag vill ha en öl efter jobbet på en fredag!
Ska nog inte dricka nån öl efter kalasölen heller, näe
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
Enligt min bedömning var ölet en bra bit för gammalt, ganska dammig och inte lika fruktig och fräsch som jag minns den som ny.
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
rick.lindqvist skrev:Reza på 3 Små Rum ...
Reza imponerar återigen
Dugges lagrade #100 kommer att börja säljas imorgon fredag 27/3.