Menno från de Molen gästar Monks

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

charles.cassino
Bryggare på Monks
Inlägg: 117
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
Ort: Stockholm

Menno från de Molen gästar Monks

Inlägg av charles.cassino »

Oooops, ja jag chansar väl och singlar iväg detta och duckar samtidigt (c;

Söndag 22 februari så kommer Menno Olivier från de Molen
i Holland på besök ocg brygger hos oss på Monks.
Det som skall bryggas är en Stockholmsedition av Hel & Verdoemes
en av deras Imperial Stout på 11,8%

Det finns plats för ca 4-6 pers under dagen att vara med på bryggningen
och snacka bryggning med en kille som verkligen tar ut svängarna och
samtidigt vet vad han snackar om.
Både mycket Ratebeermedaljer OCH bra öl...

Starttid är ännu inte bestämd men mitt på dan nån gång är en säker gissning.

Så skicka ett mail till mig på charles@monkscafe.se om du vill vara med
så återkommer jag om tider mm.
givetvis är det kostandsfritt annars så skulle jag inte våga skriva här (c;

Mer info om de Molen:
http://www.brouwerijdemolen.nl/index.php/en.html

Häls
Charles
"Som man bäddar får man laka!"
gammalt beprövat bryggarordspråk...
Användarens profilbild
hrlarson
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 7
Blev medlem: måndag 2009-01-26 01:40
Ort: Bajen

Re: Menno från de Molen gästar Monks

Inlägg av hrlarson »

Hoppas att bryggningseventet var lyckat och roligt. Själv skickade jag idag iväg en förfrågan om att vara med. Synd att den inre almanackan laggade en månad. :D
Albin
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 157
Blev medlem: tisdag 2008-01-08 22:58

Re: Menno från de Molen gästar Monks

Inlägg av Albin »

Första gången jag är lite ledsen för att jag inte bor i stockholm...
Skriv svar