Medverkan på Stockholm Beer & Whiskey Festival

Info och diskussion om föreningen, träffar, tävlingar, styrelsen, tidningen, domarkommittén...

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Ska vi fortsätta vara med på Sthlm Beer?

Självklart ska vi ha en egen monter!
5
31%
Jag skulle ställa upp bara jag bodde i närheten.
5
31%
Vi slår våra påsar ihop med SÖF och deras monter och "bara" informerar om föreningen.
3
19%
Lägg ned skiten, det ger inget.
3
19%

Antal röster: 16

Putte
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Medverkan på Stockholm Beer & Whiskey Festival

Inlägg av Putte »

SHBF har under ett antal år bemmanat en monter på Sthlm Beer & Whiskey Festival. Tidigare fick vi servera hembryggd öl men inte längre så de senaste åren har vi visat utrustning, kokat malt extrakt, vissa har bryggt på riktigt samt informerat om hembryggning och föreningens verksamhet. Vårt deltagande verkar uppskattat bland besökarna och vissa har säkert blivit medlemmar. Det har dock blivit färre och färre som anmäler sitt intresse för att bemanna denna monter vilket gjort att några få personer får stå många och långa pass. Detta har gjort att vi i evenemangsgruppen har börjat fundera på om vi ska sluta ha en monter på festivalen eller om vi ska delta i någon annan form. Lägg gärna en röst på vad du tycker.
PS: om du röstar på att vi "självklart ska ha en monter" får du gärna anmäla dig för bemmaning när den dagen kommer.
Mitt minne är omfattande men dimmigt.
/Charles Darwin
Användarens profilbild
tio Pepe
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Re: Medverkan på Stockholm Beer & Whiskey Festival

Inlägg av tio Pepe »

Har inte varit medlem så länge och räknar mig fortfarande som nybörjare. Men visst kan jag ställa upp om jag har tid. När är det?
tio Pepe
---------------

Allting har sin tid, utom ölen som har två.
Putte
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inlägg av Putte »

Årets exakta datum vet jag inte men det brukar vara i månadsskiftet september-oktober.
Mitt minne är omfattande men dimmigt.
/Charles Darwin
jonas.s
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av jonas.s »

Någon som har några planer på att dra en busslast från Göteborg? Kan jag bara ta mig dit och kirra någon form av boende så skulle jag inte ha något emot att stå ett par timmar och prata på. Iaf så länge någon talar om för mig vad jag ska säga :D
Skriv svar