Marknadsinformation om öl (Stockholm)
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Marknadsinformation om öl (Stockholm)
Denna annons hittade jag i dagens Metro, stockholmsupplagan.
Marknadsundersökningar om öl
Vi söker män 25-45 år och kvinnor 25-35 år till marknadsundersökningar
om öl. Är du intresserad att delta, maila oss en intresseanmälan så
kontaktar vi dig för mer information. Kontant ersättning utgår vid
deltagande. Obs! Vi söker ej ölexperter.
Din intresseanmälan skall innehålla en lista med dina favoritöl, samt
ditt för- och efternamn, ålder, nuvarande sysselsätttning och telefonnr.
Kling Kommunikation AB
tel 08-644 47 00
info@klingkommunikation.se
Marknadsundersökningar om öl
Vi söker män 25-45 år och kvinnor 25-35 år till marknadsundersökningar
om öl. Är du intresserad att delta, maila oss en intresseanmälan så
kontaktar vi dig för mer information. Kontant ersättning utgår vid
deltagande. Obs! Vi söker ej ölexperter.
Din intresseanmälan skall innehålla en lista med dina favoritöl, samt
ditt för- och efternamn, ålder, nuvarande sysselsätttning och telefonnr.
Kling Kommunikation AB
tel 08-644 47 00
info@klingkommunikation.se
Carlsberg är ofta ut och gör undersökningar via bulvaner.
Min sambo blev upplockad på stan för att kolla på reklamfilm från carlsberg.
Det var en massa ormar som slingrade sig fram på filmen.
Eftersom hennes syster är ormfobiker så fick dom en utskällning efter noter då systern inte skulle våga titta på tv så länge reklamfilmen gick.
Så det är inte ens säkert att ni får någon öl, ni kanske bara ska kolla på reklamfilm...
Min sambo blev upplockad på stan för att kolla på reklamfilm från carlsberg.
Det var en massa ormar som slingrade sig fram på filmen.
Eftersom hennes syster är ormfobiker så fick dom en utskällning efter noter då systern inte skulle våga titta på tv så länge reklamfilmen gick.
Så det är inte ens säkert att ni får någon öl, ni kanske bara ska kolla på reklamfilm...
Jag gillar att laga mat med öl, ibland häller jag till och med öl i maten 
Jag anmälde mig också och fick några dagar senare ett kryptiskt meddelande.
Om jag låg innom målgruppen för undersökningen skulle dom höra av sig.
!?
Det är nog så Carlsberg gör för att kunna få vetenskapligt underlag till sin slogan "Probably the best beer in the world"
Man väljer ut en slumpvis utvald grupp där alla satt någon av carlsbergs öl som nummer ett på världens godaste öllistan.
Efter det genomför man en bubbelt blindad test med carlsbergs ölsorter och sedan ställs frågan:
Var det någon öl som var god?
Och dom flesta svarar då på frågan ja!(kom ihåg hur dom valt ut underlaget)
Vissa tyckt inte någon öl var god eftersom dom faktiskt för första gången smakade aktivt på vad dom hällde i sig och fyllan var det sekundära målet.
Det är dom människorna som gör att Carlsberg bara kan skriva probably i sin slogan.
Så måste det vara, finns det andra teorier därute?
Om jag låg innom målgruppen för undersökningen skulle dom höra av sig.
!?
Det är nog så Carlsberg gör för att kunna få vetenskapligt underlag till sin slogan "Probably the best beer in the world"
Man väljer ut en slumpvis utvald grupp där alla satt någon av carlsbergs öl som nummer ett på världens godaste öllistan.
Efter det genomför man en bubbelt blindad test med carlsbergs ölsorter och sedan ställs frågan:
Var det någon öl som var god?
Och dom flesta svarar då på frågan ja!(kom ihåg hur dom valt ut underlaget)
Vissa tyckt inte någon öl var god eftersom dom faktiskt för första gången smakade aktivt på vad dom hällde i sig och fyllan var det sekundära målet.
Det är dom människorna som gör att Carlsberg bara kan skriva probably i sin slogan.
Så måste det vara, finns det andra teorier därute?
Jag gillar att laga mat med öl, ibland häller jag till och med öl i maten 
Re: Marknadsinformation om öl (Stockholm)
Hahaha! Det påminner mig om när jag för ett antal år sedan hejdades på gatan och fick frågan om jag ville vara med i en undersökning. Jag tvekade en smula och fick då frågan vilken som var min favoritglass. Eftersom jag började fundera på allvar fick jag lite hjälp med frågan om Magnum var min favoritglass. Eftersom det inte var det så var min medverkan i undersökningen över.
Carlsberg, Magnum, Sourcream-chips och Cola är sådant som man bara ska gilla, om man söker i sitt inre så gör man ju det, och de som gudförbjude inte gör det de är bara trubbelmakare som ställer till problem i snabbköpens och pizzeriornas hyllor. Och därmed har man gått emot stordriften på ett närmast oförskämt sätt. Storföretagen kan väl inte hjälpa att folk vill ha max ett fåtal snarlika sorter per produkt. Att det sedan ger storföretagen rationaliseringsvinster är ju att betrakta som en tursam och välsignad spinoff-effekt.
Carlsberg, Magnum, Sourcream-chips och Cola är sådant som man bara ska gilla, om man söker i sitt inre så gör man ju det, och de som gudförbjude inte gör det de är bara trubbelmakare som ställer till problem i snabbköpens och pizzeriornas hyllor. Och därmed har man gått emot stordriften på ett närmast oförskämt sätt. Storföretagen kan väl inte hjälpa att folk vill ha max ett fåtal snarlika sorter per produkt. Att det sedan ger storföretagen rationaliseringsvinster är ju att betrakta som en tursam och välsignad spinoff-effekt.
