Köpa tomglas
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Köpa tomglas
Hallå där
Jag har tankar på att utöka och undrar om nån vet var man kan få tag på tomglas förutom på flaskorburkar.se, jag har hört att en del småbryggerier köper glas från Tyskland. det bör ju vara 33or..
/Matte
Jag har tankar på att utöka och undrar om nån vet var man kan få tag på tomglas förutom på flaskorburkar.se, jag har hört att en del småbryggerier köper glas från Tyskland. det bör ju vara 33or..
/Matte
-
Extatiskt Rasande
- Torrhumlare

Re: Köpa tomglas
Själv har jag bara gått till närmsta snabbköp och frågat om jag inte kunde få köpa tombackar. Det har gått alldeles utmärkt att köpa backar för pantpriset. Det vill säga ungefär 35 spänn för en back med 20 flaskor.lbfmalte skrev:Hallå där
/Matte
Men det kanske är några särskilda flaskor du är ute efter? Eller är det något annat, underförstått, som jag inte fattar?
-
Janne gnoff Berglund
- Jästodlare

- Kontakt:
-
Extatiskt Rasande
- Torrhumlare

Hallå alla.. Nu har jag efter lite frågande på tyska ölforum fått ett gäng svar, så nu har jag ett väldans mailande att göra för att kunna börja att förverkliga min vision. jag lägger upp en länk här till den tråd där svaren finns på hobbybrauer.de, som för övrigt innhåller det mesta om man fixar tyska... Tack ska ni ha och fortsätt puttra!
//Mattias
//Mattias
Hört av Amerikan på ölhak i Sverige - Wow! You celebrate St. Patrick´s day in Europe too!!
Hallå alla.. Nu har jag efter lite frågande på tyska ölforum fått ett gäng svar, så nu har jag ett väldans mailande att göra för att kunna börja att förverkliga min vision. jag lägger upp en länk här till den tråd där svaren finns på hobbybrauer.de, som för övrigt innhåller det mesta om man fixar tyska... Tack ska ni ha och fortsätt puttra!
http://209.85.135.104/translate_c?hl=en ... lient=tmpg
//Mattias
http://209.85.135.104/translate_c?hl=en ... lient=tmpg
//Mattias
Hört av Amerikan på ölhak i Sverige - Wow! You celebrate St. Patrick´s day in Europe too!!