Köpa tomglas

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Användarens profilbild
lbfmalte
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Köpa tomglas

Inlägg av lbfmalte »

Hallå där
Jag har tankar på att utöka och undrar om nån vet var man kan få tag på tomglas förutom på flaskorburkar.se, jag har hört att en del småbryggerier köper glas från Tyskland. det bör ju vara 33or..

/Matte
Extatiskt Rasande
Torrhumlare
Torrhumlare

Re: Köpa tomglas

Inlägg av Extatiskt Rasande »

lbfmalte skrev:Hallå där
Jag har tankar på att utöka och undrar om nån vet var man kan få tag på tomglas förutom på flaskorburkar.se, jag har hört att en del småbryggerier köper glas från Tyskland. det bör ju vara 33or..

/Matte
Själv har jag bara gått till närmsta snabbköp och frågat om jag inte kunde få köpa tombackar. Det har gått alldeles utmärkt att köpa backar för pantpriset. Det vill säga ungefär 35 spänn för en back med 20 flaskor.

Men det kanske är några särskilda flaskor du är ute efter? Eller är det något annat, underförstått, som jag inte fattar?
Användarens profilbild
lbfmalte
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av lbfmalte »

Ja grejen är att jag vill ha nya glas som går att köpa pallvis..

//Matte
Hört av Amerikan på ölhak i Sverige - Wow! You celebrate St. Patrick´s day in Europe too!!
Janne gnoff Berglund
Jästodlare
Jästodlare
Kontakt:

Inlägg av Janne gnoff Berglund »

lbfmalte skrev:Ja grejen är att jag vill ha nya glas som går att köpa pallvis..

//Matte
Testa att kontakta Dugges, Hantverksbryggeriet och Oppigårds, samtliga kör med "engångsflaskor" (icke med i svenska retursystemet) och köper rimligtvis på pall.

Gissar på att Ölands gör detsamma.
Extatiskt Rasande
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Extatiskt Rasande »

lbfmalte skrev:Ja grejen är att jag vill ha nya glas som går att köpa pallvis..

//Matte
Ok. Det var väl antagligen korkat av mig att inte förstå det av mig själv. :wink:
Användarens profilbild
lbfmalte
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av lbfmalte »

Hallå alla.. Nu har jag efter lite frågande på tyska ölforum fått ett gäng svar, så nu har jag ett väldans mailande att göra för att kunna börja att förverkliga min vision. jag lägger upp en länk här till den tråd där svaren finns på hobbybrauer.de, som för övrigt innhåller det mesta om man fixar tyska... Tack ska ni ha och fortsätt puttra!

//Mattias
Hört av Amerikan på ölhak i Sverige - Wow! You celebrate St. Patrick´s day in Europe too!!
Användarens profilbild
lbfmalte
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av lbfmalte »

Hallå alla.. Nu har jag efter lite frågande på tyska ölforum fått ett gäng svar, så nu har jag ett väldans mailande att göra för att kunna börja att förverkliga min vision. jag lägger upp en länk här till den tråd där svaren finns på hobbybrauer.de, som för övrigt innhåller det mesta om man fixar tyska... Tack ska ni ha och fortsätt puttra!

http://209.85.135.104/translate_c?hl=en ... lient=tmpg

//Mattias
Skriv svar