Kommersiell öl

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Användarens profilbild
sigdarve
RIMS-byggare
RIMS-byggare
Inlägg: 407
Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:51
Ort: Uppsala

Inlägg av sigdarve »

Pål skrev:Lustigt det där med smaken. Jag provade precis en flaska Yeti och tyckte den var vedervärdig. Kunde inte dricka eländet och fick hälla ut glaset halvfullt. Själv måste jag nog vara bra på lyset för att tycka att en Yeti är god - men så gillar jag nog inte Imperial Stouts?
Men det finns de som gillar den. Den lagrade är nästan ännu godare.
Pål
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 90
Blev medlem: söndag 2007-01-14 02:46

Inlägg av Pål »

För var och en sitt. :wink:

Tyckte alkoholen var för överväldigande och torrheten förtog det jag personligen uppskattar med att dricka öl. Har svårt med stouts och porter över 6% och med vissa få undantag öl över 8%.

Håller med dig - lagringen gör nog susen här :lol:
Skriv svar