Några tips på Bornholm?

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Janne gnoff Berglund
Jästodlare
Jästodlare
Kontakt:

Några tips på Bornholm?

Inlägg av Janne gnoff Berglund »

Som det ser ut just nu kommer jag att besöka Bornholm i början på maj.

Någon som har några tips om ölbutiker, restauranger med bra eller annorlunda öl, eller helt enkelt någon övrig ölinformation gällande Bornholm att dela med sig utav?
Användarens profilbild
Johan Håkansson
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Kontakt:

Inlägg av Johan Håkansson »

Jag har smakat ölet från Bryghuset Svaneke för några år sedan och det var gott men kanske inte extraordinärt. Det kanske finns fler mikrobryggerier på ön nu efter mikrobryggeriboomen i Danmark.
Är fast skumkrona en flytande valuta?
Janne gnoff Berglund
Jästodlare
Jästodlare
Kontakt:

Johan Håkansson skrev:Jag har smakat ölet från Bryghuset Svaneke för några år sedan och det var gott men kanske inte extraordinärt. Det kanske finns fler mikrobryggerier på ön nu efter mikrobryggeriboomen i Danmark.
Fick precis höra om det stället via RateBeer också, verkar vara väl värt ett besök.

Tack för tipset :)
Användarens profilbild
Bosse Bergenståhl
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Några tips på Bornholm?

Inlägg av Bosse Bergenståhl »

Gör ett studiebesök o ta fina bilder så kan vi kanske klämma in en liten grej i vår tidning?

Bosse Bergenståhl

8 feb 2007 kl. 16.17 skrev gnoff:

Johan Håkansson wrote:
Jag har smakat ölet från Bryghuset Svaneke (http://www.bryghuset-svaneke.dk/) för några år sedan och det var gott men kanske inte extraordinärt. Det kanske finns fler mikrobryggerier på ön nu efter mikrobryggeriboomen i Danmark.

Fick precis höra om det stället via RateBeer också, verkar vara väl värt ett besök.

Tack för tipset :)

malt är gott
Janne gnoff Berglund
Jästodlare
Jästodlare
Kontakt:

Re: Några tips på Bornholm?

Bosse Bergenståhl skrev:Gör ett studiebesök o ta fina bilder så kan vi kanske klämma in en liten grej i vår tidning?

Bosse Bergenståhl
Det är en konferensresa med jobbet till Bornholm och jag är inte med och planerar aktiviteter och besök, men jag försöker jobba in ett besök via planeringsgruppen för detta och eventuella andra tips som kommer :)
Användarens profilbild
Jonas
SHBF - Bryggkursledare

Inlägg av Jonas »

Hej!
Johan Håkansson skrev:Jag har smakat ölet från Bryghuset Svaneke för några år sedan och det var gott men kanske inte extraordinärt i.
Jag var där 01 eller möjligen 02, då var sortimentet inte särskilt stort, en mörk och en ljus. Håller med Johan om smaken. När jag försökte prata med bryggaren om malt och humle fick jag till svar att de använde dansk malt och dansk humle, vilka sorter ville han inte berätta.

mvh/J
"Jag smakade ett gott öl i England. Jag tror det hette "pint"!"
Janne gnoff Berglund
Jästodlare
Jästodlare
Kontakt:

Vi verkar inte besöka bryggeriet, men däremot är det inbokat en ölprovning med öl därifrån (Svaneke) :D
Skriv svar