Bryggning på dansk tv

Prata om det mesta

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Användarens profilbild
Anders Boström
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Bryggning på dansk tv

Inlägg av Anders Boström »

...kan man titta på, DR1 torsdag kväll 11/1 kl 19.30, i deras "konsumentmagasin".
Programledarna har investerat i en "Beermachine" och bryggt en APA. Resultatet skall jämföras med några "konkurrenter" från dom nya mikrobryggerierna.
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Udsendels ... 101820.htm
/anders
Användarens profilbild
Anders Boström
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Programmet kan ses på webben - gå till http://www.dr.dk/DR1/Rabatten och klicka på "Se seneste udsendelse".

Programmet var alltså en test av "Beermachine" och man utmanade Bryggmästaren på Raasted Bryghus om att brygga en Brown Ale.

Några damer från Danska Ölfrämjandet fick i uppdrag att bedöma ölerna tillsammans med 4 andra mikrobrygder.

Ni som vill titta kan titta nu och inte läsa nästa inlägg där resultatet avslöjas :-)

/anders
Användarens profilbild
Anders Boström
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Resultatet av testen får väl sägas vara oväntat bra (efter vad jag trodde iallafall).
Beermachine kom sist men inte akterseglad och i gott sällskap!
Ale nr. 16, Refsvindinge 13 point
Rabattens hjemmebryg 13 point
Carls Brown Ale 15 point
Midtfyns Ale 24 point
Brøckhouse Old Ale 30 point
Raasted Brown Ale 33 point

Trevligt inslag i dansk tv!

/anders
Göran
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Göran »

Man kan ju bara köpa en färdig sats av dom och själv prova ( behållaren har ju ingen betydelse,

Det finns även andra fabrikat av färdiga satser.

behållaren är snarare nakdel om man inte skall dricka allt på en gång för vad jag förstår så ligger hela jästkakan kvar på botten, kan inte vara så bra om man skall lagra länge.

Naturligt vis kan man göra en öl hankvärksmässigt och sedan slutjäsa i behållaren också men jag tror inte den är så bra för lagring som sagt var.

Då tror jag det är bättre att satsa på prtyfat.
men det fins säkert en kundgrupp som mest är ute efter en billig fylla och dricker det mästa så fort det är färdigt.

Tror inte det är något columbiägg i alla fall.

Om någon provar deras färdig satser så kan vi kanske få ett utlåtande - kanske något för SM ?
Användarens profilbild
Kim
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inlägg av Kim »

goeran.eng skrev:Om någon provar deras färdig satser så kan vi kanske få ett utlåtande - kanske något för SM ?
Får ej vara med på SM då man skall komponera och göra det mesta av ölen själv. Men det är det väl nog heller ingen som har tänkt göra.

// Kim
Snart så är partyt över - äntligen.
Skriv svar