mail2Forum
Moderatorer: Fredrik Almgren, martinb, Webbgrupp
mail2Forum
Jag håller på att sätta upp en test hemmavid med denna plugin, det är dock inte riktigt klart ännu då min PHP-installation strular. Jag kommer att göra klart den under helgen. Är detnågon annan som tittat på detta eller är det bara jag förtillfället???
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

- Fredrik Almgren
- Maltrostare

- Fredrik Almgren
- Maltrostare

När jag läste dokumentationen för Mail2Forum fick jag för mig attbbadmin skrev:sitter och testar mail2forum, har lagt till det nu. Installationen fungerar men det är en del konfigurerande innan allt lirar som det ska
man kan sätta upp flera mailadresser som inkommande mail skall gå till
för att underlätta routingen till rätt kategori på forumet. Har du kollat
något på det? Vi kan i så fall sätta upp ett gäng emailadresser om
det är av nytta.
My hope is hops
-
bbadmin
- Site Admin

- Kontakt:
stämmer, man behöver en e-post adress för varje forum som vi använder. jag läste någonstans att det ska gå att använda en adress och sedan nyttja mailalias, enklast vore dock att använda flera adresser. Vi kommer dessutom att behöva en SMTP- server som vi kan relaya via. Såg att Happyaction.dk har en, fast då behöver vi användaruppgifter, kan du kolla på det fredrik?
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Det är lugnt. Vi kan lägga upp mailadresserbbadmin skrev:stämmer, man behöver en e-post adress för varje forum som vi använder. jag läste någonstans att det ska gå att använda en adress och sedan nyttja mailalias, enklast vore dock att använda flera adresser. Vi kommer dessutom att behöva en SMTP- server som vi kan relaya via. Såg att Happyaction.dk har en, fast då behöver vi användaruppgifter, kan du kolla på det fredrik?
och använda dem för SMTP oxå. Du kan antingen ge mig en lista på
vilka du vill ha eller lägga upp dem själv.
My hope is hops
- Fredrik Almgren
- Maltrostare

Mailprenumeration
Gick in å pricka för lite listor (nästan alla) för mailprenumerationen, det var ju skitbra att det sedan blev uppdelat i vilka man var med i och vilka man inte var/är med i.
Att det är på engelska , spelar mindre roll - man lär väl sällan gå dit sedan. Enkelt, överskådligt och bra val som man kan välja (saknade inget vad jag kunde komma på).
Men att välja vilka listor man vill ha. Så undrar jag om inte översta valet "Forum" innebär hela forumet?
Vad spelar det då för roll med "Select All", den fyller i alla underlistor samt hela forumet.
Kryssar man då av någon men inte "Forum", så får man ju ändå hela forumet. Har jag fattat det rätt eller inte?
En skitsak, kan tyckas. Men om ni nu vill ha kritik så varför inte påpeka alla saker man hittar, jag tycker själv att det är en skitsak - så jag vet inte nivån ni vill ha på gnället :- )
Själv hade jag uppskattat sådant gnäll.
Att det är på engelska , spelar mindre roll - man lär väl sällan gå dit sedan. Enkelt, överskådligt och bra val som man kan välja (saknade inget vad jag kunde komma på).
Men att välja vilka listor man vill ha. Så undrar jag om inte översta valet "Forum" innebär hela forumet?
Vad spelar det då för roll med "Select All", den fyller i alla underlistor samt hela forumet.
Kryssar man då av någon men inte "Forum", så får man ju ändå hela forumet. Har jag fattat det rätt eller inte?
En skitsak, kan tyckas. Men om ni nu vill ha kritik så varför inte påpeka alla saker man hittar, jag tycker själv att det är en skitsak - så jag vet inte nivån ni vill ha på gnället :- )
Själv hade jag uppskattat sådant gnäll.
Senast redigerad av Kim den onsdag 2006-10-25 19:16, redigerad totalt 1 gång.
Snart så är partyt över - äntligen.
mail2Forum
fungera detta månne?