Namnskylt

Här finns arkivet med inlägg från emaillistan Bryggaren skrivna innan 2006-07-01

Moderatorer: Anders Boström, Webbgrupp

Användarens profilbild
Dan Åkerlund
Torrhumlare
Torrhumlare
Kontakt:

Namnskylt

Inlägg av Dan Åkerlund »

Namnskylt är en kanonbra idé!

Jag har varit med på två SM och verkligen saknat möjligheten att träffa alla trevliga personer på listan. Jo jag har nog träffat dem men knappast, mer än undantagsvis, kunnat koppla ihop dem med personer som jag lärt känna den här vägen.

Färdiggjord namnskylt för alla "utställare" och en hög med skyltar för medlemmar där man kan skriva på namnet själv.

Eller...

Jag har vid flera tillfällen gjort enkla skyltar av adressetiketter (till kursstarter och konferenser) 24 st per A4-ark med gummerad baksida som kan sättas direkt på kläderna. Funkar i regel jättebra. Klisterlapparna sätts upp på en tavla vid entrén och alla som går in uppmanas att sätta på sig en klisterlapp; i vårt fall kanske alla medlemmar kan få den möjligheten?

Om man är lite mer lyxig och har plastfickor till skyltarna så har man en tunna vid utgången där man lovar att alla som lägger sin skylt där deltar i ett lotteri (T-shirt). Brukar också funka. Betydligt mer arbete med etiketterna dock och skyltarna kostar ett par kronor styck som en investering.

Jag föreslår Namn och Ort på skylten. Kanske kan nya kontakter också uppstå på det sättet. Vi vet ju inte alltid var folk på listan befinner sig - rent fysiskt!

Dan Åkerlund - Karlstad

Alla som registrerar sina brygder i förväg kan få färdigprintade
skyltar i kartong. Inte så svårt att fixa. Några extra blanka med
shbf-logga och utställartext är inte heller svårt att fixa. Ska vi ha
det?

Bosse Bergenståhl
/Dan