förkultur
Moderatorer: Anders Boström, Webbgrupp
-
karl.ringqvist
- Satsbryggare

- Inlägg: 8
- Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
förkultur
När jag öppnade min påse med jäst som hade svällt ett tag upptäkte jag att bara den ena delen av kulan inuti hade öppnats när jag hade tryckt. Gör detta något? Misstänker att förkulturen tar längre tid bara.
- carlsbergerensis
- Vattenbehandlare

- Inlägg: 403
- Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
förkultur
Ja, det lär inte vara någon fara. Jästen kanske blir aningen segare i starten i förkulturen bara. Gör du ändå en förkultur så tror jag inte öljäsningen påverkas alls.När jag öppnade min påse med jäst som hade svällt ett tag upptäkte jag att bara den ena delen av kulan inuti hade öppnats när jag hade tryckt. Gör detta något? Misstänker att förkulturen tar längre tid bara.
/Fredrik