Mottrycksfyllare
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Mottrycksfyllare
Jag är på jakt efter en mottrycksfyllare. På de webbshoppar som jag letat så finns det antingen fyllare utan ställning, vilket känns väldigt osmidigt, eller så kostar de 10k+.
Sedan hittade jag denna: https://alltab.se/shop/produkt-kategori/fyllare/. Men det finns varken företagsinformation eller kontaktuppgifter på hemsidan. Så det verkar lite suspekt.
Är det någon som har koll på en bra mottrycksfyllare som kostar max 5k?
Sedan hittade jag denna: https://alltab.se/shop/produkt-kategori/fyllare/. Men det finns varken företagsinformation eller kontaktuppgifter på hemsidan. Så det verkar lite suspekt.
Är det någon som har koll på en bra mottrycksfyllare som kostar max 5k?
-
Skogstorpsbryggarn
- Torrhumlare

- Inlägg: 136
- Blev medlem: söndag 2019-04-14 12:19
- Ort: Eskilstuna
Re: Mottrycksfyllare
Kolla med @pilsnerkokaren han har i alla fall tidigare sålt mottryckfyllare som har fått väldigt bra betyg av övriga medlemmar som köpt. Sen finns ju Beergun också, som bygger på annan metod för nån tusenlapp, och slutligen har du @Bee som konstruerat ghettoblaster som är ett egenbygge som många har byggt och är mkt nöjda med. Kan inte uttala mig om vad som är bäst, men de bygger på olika metoder och därför olika prisnivåer.
- Pilsnerkokaren
- Maltrostare

- Inlägg: 1481
- Blev medlem: tisdag 2014-05-13 14:59
Re: Mottrycksfyllare
Springer glatt på denna bollen.
Jag tillverkar och säljer fyllaren fortfarande så det är bara att höra av sig om intresse av köp finns.
Jag tillverkar och säljer fyllaren fortfarande så det är bara att höra av sig om intresse av köp finns.
Re: Mottrycksfyllare
Vad kostar den, hur ser den ut? leveranstid?
- Pilsnerkokaren
- Maltrostare

- Inlägg: 1481
- Blev medlem: tisdag 2014-05-13 14:59
Re: Mottrycksfyllare
Här är en film som visar när jag fyller 5 flaskor i följd.
https://www.youtube.com/watch?v=IGLmrRZ2-TQ&t=84s
Har några monterade så det för omgående leverans.
Skicka ett mejl till mig så får du priser, manualen och övrig info om tillbehör som kan vara av intresse i retur.
https://www.youtube.com/watch?v=IGLmrRZ2-TQ&t=84s
Har några monterade så det för omgående leverans.
Skicka ett mejl till mig så får du priser, manualen och övrig info om tillbehör som kan vara av intresse i retur.
Re: Mottrycksfyllare
Intygar gärna att du inte kommer att bli besviken. Liten, smidig, lätt att rengöra och rena drömmen att arbeta med [emoji106]
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Mottrycksfyllare
Kanske inte vad du letar efter om du vill ha prylar, men jag måste ändå säga det: sök efter Bee’s Ghetto Blaster om du vill komma undan billigt men ändå ha en hög kvalitet på tappningen. Min mottrycksfyllningssetup har kostat mig max en hundring och funkar fortfarande hur bra som helst.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Mottrycksfyllare
Tack för alla svar. Jag har köpt pilsnerkokarens fyllare och väntar med spänning. 
- assistredo
- Maltrostare

- Inlägg: 1483
- Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
- Ort: Linköping
Re: Mottrycksfyllare
Hm - jag skymtade en intressant kapsylpåsättare i bakgrunden i videon - info tack käre pilsnerkokare!
Björn Petersson
- Pilsnerkokaren
- Maltrostare

- Inlägg: 1481
- Blev medlem: tisdag 2014-05-13 14:59
Re: Mottrycksfyllare
Hade en Greta som jag var allt annat än nöjd med, vansinnigt att man ska balansera den på toppen av flaskan samtidigt som man trycker med all kraft neråt. Tittade lite på en Astrid men det är också något slirkit skit.
Så det fick bli ett hemmabygge istället, som synes så lyfter jag flaskan upp i kapsylen istället. Kraften är den samma men med min variant trycker jag ju direkt mot bänken och inte uppe på flaskan, så den är stabil och bra.
Funderade ett tag på att tillverka den för försäljning men den är lite pillig att ställa in och som den första mottrycksfyllaren på tok för invecklad att serietillverka. Ska den säljas behöver jag ändra konstruktionen och få den billigare i både arbete och material.
Det som fångar mitt intresse för tillfället är att få fyllaren att fungera med burkar, inte helt lätt. Öppningen på en burk är betydligt större så det funkar inte med fjädrar för att få det tätt vid 1,5bar.
Så det fick bli ett hemmabygge istället, som synes så lyfter jag flaskan upp i kapsylen istället. Kraften är den samma men med min variant trycker jag ju direkt mot bänken och inte uppe på flaskan, så den är stabil och bra.
Funderade ett tag på att tillverka den för försäljning men den är lite pillig att ställa in och som den första mottrycksfyllaren på tok för invecklad att serietillverka. Ska den säljas behöver jag ändra konstruktionen och få den billigare i både arbete och material.
Det som fångar mitt intresse för tillfället är att få fyllaren att fungera med burkar, inte helt lätt. Öppningen på en burk är betydligt större så det funkar inte med fjädrar för att få det tätt vid 1,5bar.
- assistredo
- Maltrostare

- Inlägg: 1483
- Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
- Ort: Linköping
Re: Mottrycksfyllare
Då ska det ju till med en lockpåsättare också!Pilsnerkokaren skrev:
Det som fångar mitt intresse för tillfället är att få fyllaren att fungera med burkar, inte helt lätt. Öppningen på en burk är betydligt större så det funkar inte med fjädrar för att få det tätt vid 1,5bar.
Björn Petersson