Domare i Nacka trakten
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Domare i Nacka trakten
Skulle gärna vilja ha mina öl bedömda av någon domare och just nu har jag en Kölsch och en lager som väntar på avsmakning. Finns det någon i närzon?
Re: Domare i Nacka trakten
Om inget annat: https://shbf.se/ol/medlemsol/ Jag antar att du är medlem
Re: Domare i Nacka trakten
Jag är medlem 7950 sedan 2016. Har redan mailat men inte fått något svar.
Re: Domare i Nacka trakten
Skulle kunna bero på att det är för tätt inpå SM (domartävlingen)
"Servicen är inte tänkt som en förbedömning inför tävlingar eller för att hjälpa till att klassa in en öl inför en tävling.
Öl som lämnas in för tätt inpå en tävling kommer att provas så fort som möjligt men svaret kommer att skickas efter tävlingen."
Men det är bara min gissning.
Trist att höra att du inte ens fått ett svar från dk.
"Servicen är inte tänkt som en förbedömning inför tävlingar eller för att hjälpa till att klassa in en öl inför en tävling.
Öl som lämnas in för tätt inpå en tävling kommer att provas så fort som möjligt men svaret kommer att skickas efter tävlingen."
Men det är bara min gissning.
Trist att höra att du inte ens fått ett svar från dk.
Härliga tider, strålande tider 
Re: Domare i Nacka trakten
Egentligen behöver det naturligtvis inte vara en utbildad öldomare. Huvudsaken är att det är en person med erfarenhet och som älskar öl men det gör väl alla!
Re: Domare i Nacka trakten
Som sagt kan vara pga domartävlingen (som fortfarande verkar vara on) som den möjligheten inte verkar vara öppen. Visst skulle man kunna svarat på mailet, men det skulle ju blivit att du får vänta.peterg skrev:Jag är medlem 7950 sedan 2016. Har redan mailat men inte fått något svar.
Men jag tänker att kölsch och lager borde kunna hålla till efter SM-ölen är avklarad och att du därefter skulle kunna få den provsmakad. Om du tror att din öl håller så länge så är det bara till att ha tålamod och vänta och kontakta dem igen.
Själv om jag tycker att någon inte svarar på mail som de borde så skickar jag ibland om mailet, men slår på kvitens-request. Jag tänker att mottagaren som får upp en dialog om ifall kvittensen skall skickas uppfattar att avsändaren förväntar sig svar, eller någon slags reaktion.
