Jag har bryggt mycket med råg, upp till 50% av malten utan problem. Vid stora mängder kan vörten bli tjock, undviks med ett rast på ~43 grader enligt min erfarenhet.
Jag gillar rågsmaken skarpt, kryddigt, pepprigt.
Jag skulle satsa på 20% så att rågen kommer fram, du ska inte behöva några risskal.
Sökningen fann 2 träffar
- tisdag 2015-05-26 10:11
- Kategori: Recepthjälp
- Tråd: Rågmalt - hur stor andel?
- Svar: 14
- Visningar: 11017
- söndag 2015-04-19 19:15
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: Öl med Björksav
- Svar: 15
- Visningar: 17581
Re: Öl med Björksav
Riktigt inspirerande beskrivning, tack för den!