Den blev drickbar ölen men smakade bara sprit.
Gjorde sedan några dagar senare en ny batch och den ölen var ifrån
Maltmagnus beskrivningar och recept. Den ölen blev riktigt god.
Använde inte lakvatten så jag trodde den skulle bli koncentrerad men den blev bra.
Sökningen fann 9 träffar
- lördag 2015-01-17 16:14
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: Hur göra öl med låg alkoholhalt?
- Svar: 21
- Visningar: 14566
- söndag 2015-01-04 12:43
- Kategori: Recepthjälp
- Tråd: Recept svagdricka
- Svar: 24
- Visningar: 37813
Re: Recept svagdricka
Hur har det blivit med svagdrickan?
Senaste versionen av ett bra recept, googlat lite och
tycker att recepten skiljer sig mycket åt.
Senaste versionen av ett bra recept, googlat lite och
tycker att recepten skiljer sig mycket åt.
- måndag 2014-12-15 19:50
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: Hur göra öl med låg alkoholhalt?
- Svar: 21
- Visningar: 14566
Re: Nybörjarfråga
oki tack
- måndag 2014-12-15 15:54
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: Hur göra öl med låg alkoholhalt?
- Svar: 21
- Visningar: 14566
Re: Nybörjarfråga
Efter två dagar ser det ut så här, för mycket jäst i?


- lördag 2014-12-13 20:52
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: Hur göra öl med låg alkoholhalt?
- Svar: 21
- Visningar: 14566
Re: Nybörjarfråga
Ja la ut lite bilder på mitt första kaos... hoppas att det inte blir skit nu för att jag strulade med jäsröret... och jästen vet jag inte om det blev rätt mängd...
http://www.homebrewbeer.nu/
Men det står och bubblar och ser bra ut med lite skum...
http://www.homebrewbeer.nu/
Men det står och bubblar och ser bra ut med lite skum...
- lördag 2014-12-13 13:24
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: Hur göra öl med låg alkoholhalt?
- Svar: 21
- Visningar: 14566
Re: Nybörjarfråga
Tack, ska prova nästa gång jag brygger. Beställde ett nybörjar-kit och fick det igår. Nu gör jag en "IPA india ale pale", tror jag det var. Kastrullen står på kylning, dock kommer min första öl bli omkring 5%. Spännande och se om det blir drickbart.
- onsdag 2014-12-10 14:59
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: Hur göra öl med låg alkoholhalt?
- Svar: 21
- Visningar: 14566
Re: Nybörjar fråga
Tack precis vad jag behövde.
En annan fråga, tänkte köpa ett bryggarkit ifrån maltmagnus,
som nybörjare vad hade ni satsat på?
En annan fråga, tänkte köpa ett bryggarkit ifrån maltmagnus,
som nybörjare vad hade ni satsat på?
- onsdag 2014-12-10 14:03
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: Hur göra öl med låg alkoholhalt?
- Svar: 21
- Visningar: 14566
Re: Nybörjar fråga
Anledning jag frågar är för att alla recept man hittar på nätet är oftast 5%,
men blir det dålig smak när man gör öl av lägre halter som 2,25% och lägre.
Chansar på att det är jäsningen som kommer att bli kortare och mindre jäst. Annars kan jag följa vilket recept som helst?
men blir det dålig smak när man gör öl av lägre halter som 2,25% och lägre.
Chansar på att det är jäsningen som kommer att bli kortare och mindre jäst. Annars kan jag följa vilket recept som helst?
- onsdag 2014-12-10 13:21
- Kategori: Recept, bryggtips, metoder, litteratur, ingredienser och teorier
- Tråd: Hur göra öl med låg alkoholhalt?
- Svar: 21
- Visningar: 14566
Hur göra öl med låg alkoholhalt?
Om jag gör öl, cider, vin och must som har en alkoholhalt under 2.25% är det svårt?
Vart finns beskrivning på detta, vilken utrustning borde jag köpa?
Vart finns beskrivning på detta, vilken utrustning borde jag köpa?