Sida 1 av 1
Inlämning av öl till SM
Postat: tisdag 2014-02-18 15:12
av Obelisken
Sker på Falkgatan 3 i Linköping senast 9/3 och enligt SHBFs regler för flaskor etc.
Maila eller ring innan enligt dom kontaktuppgifter som finns på hemsidan.
Re: Inlämning av öl till SM
Postat: tisdag 2014-02-18 19:47
av conba
För att klargöra det här med flaskorna:
10. Alla brygder måste lämnas in i fem stycken 33 cl svenska returflaskor. Flaskorna skall vara väl rengjorda och inte ha några igenkänningstecken som på något sätt kan identifiera bryggaren. Kapsylerna ska vara enfärgade. Undantag angående flaskstorlek: brygder bryggda och buteljerade i annat land än Sverige får lämnas in i fem stycken flaskor av annat format.
http://www.shbf.se/index.php/artikelark ... egler.html