
I år ska det ske.
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
I år ska det ske.
När jag tittar ut genom fönstret på ett helt fält av maltkorn så är det svårt att värja sig. I höst ska det mältas! Jag tänkte använda en sån där ”groddmaskin” och sedan torka i en frukt-tork. Kan det vara en rimlig tanke?

Re: I år ska det ske.
Grodda och torka kanske, men man vill kunna kölna i högre temperaturer än vad frukttorken klarar.
Re: I år ska det ske.
Det är sant. Har varit inne på om det går att omprgrammera och modda en kombitvättmaskin (tvätt och tork i samma maskin)
Re: I år ska det ske.
Ska du inte göra mer än ~5kg i taget så räcker en jäshink, några lakan på ramar och två-tre plåtar i en ugn.
