I år ska det ske.

Kategorin för de som odlar egen humle, mältar sitt eget korn och odlar upp sina egna jäststammar

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Cobrac
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 284
Blev medlem: tisdag 2016-09-06 13:05

I år ska det ske.

Inlägg av Cobrac »

När jag tittar ut genom fönstret på ett helt fält av maltkorn så är det svårt att värja sig. I höst ska det mältas! Jag tänkte använda en sån där ”groddmaskin” och sedan torka i en frukt-tork. Kan det vara en rimlig tanke?Bild
Användarens profilbild
Bee
Munk
Munk
Inlägg: 3035
Blev medlem: söndag 2012-06-03 21:30
Ort: Stockholm - Åkersberga

Re: I år ska det ske.

Inlägg av Bee »

Grodda och torka kanske, men man vill kunna kölna i högre temperaturer än vad frukttorken klarar.
Cobrac
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 284
Blev medlem: tisdag 2016-09-06 13:05

Re: I år ska det ske.

Inlägg av Cobrac »

Det är sant. Har varit inne på om det går att omprgrammera och modda en kombitvättmaskin (tvätt och tork i samma maskin)
Användarens profilbild
Bee
Munk
Munk
Inlägg: 3035
Blev medlem: söndag 2012-06-03 21:30
Ort: Stockholm - Åkersberga

Re: I år ska det ske.

Inlägg av Bee »

Ska du inte göra mer än ~5kg i taget så räcker en jäshink, några lakan på ramar och två-tre plåtar i en ugn.
Skriv svar