Sida 1 av 1
Använda plastflaskor från tex Bomble Bee 17?
Postat: tisdag 2016-08-09 13:33
av Bacon
En del öl säljs numera på 33 cl plastflaskor med vanlig kronkapsyl. Nån som vet om det funkar att återanvända dem för hembrygd öl?
Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
Re: Använda plastflaskor från tex Bomble Bee 17?
Postat: tisdag 2016-08-09 23:33
av Glugg
Mja... Bör funka med reservation för att jag funnit att flaskmynningen slits och deformeras av kronkapsylering på mjuk plast, så det blir väl på sin höjd några ggr, och ser tråkigt ut. De är ju engångs.... Jag tänkte prova en gång men bestämde mig kvickt för att dumpa flaskorna istället. Glas och PET med skruvkork för min del. Men klart du kan prova.
(Jag kanske borde hålla tyst så någon som faktiskt provat kan bekräfta istället)
Re: Använda plastflaskor från tex Bomble Bee 17?
Postat: tisdag 2016-08-09 23:40
av Pilsnerkokaren
Dom blev rätt sjaviga efter ett tag och det gick inte att trycka på kapsylen med den vanliga kapsylapparaten jag har, gamla "Greta" fick komma till heders när jag provade.
Engångs är rätta ordet för plastflaskor.
Re: Använda plastflaskor från tex Bomble Bee 17?
Postat: onsdag 2016-08-10 12:22
av Bacon
Tack för svaren. Jag tror jag håller mig till glasflaskor.
Sent from my Nexus 6 using Tapatalk