Bryggde lite mjöd i helgen och decificerade alla jäsgrejer. Bra idé, men inte bra att låta flaskan stå på min nya bänkskiva från IKEA. Laminatbeläggningen tål inte star san.
Star san på IKEA - Varning
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Star san på IKEA - Varning
Bryggde lite mjöd i helgen och decificerade alla jäsgrejer. Bra idé, men inte bra att låta flaskan stå på min nya bänkskiva från IKEA. Laminatbeläggningen tål inte star san.
Det sägs att många hembryggare är VVS-are, kemister eller biologer. jag är visst allt - o bryggare.
- rick.lindqvist
- Vattenbehandlare

- Kontakt:
Re: Star san på IKEA - Varning
Råkat ut för samma sak på min nästan svarta bänkskiva. Surt.
Märkena "försvinner" om man fuktar området, men återkommer när det torkat. Har därför funderat på om det går att behandla med något medel så det ser bättre ut.
Tur man har en förstående sambo, om rollerna varit omvända hade jag blivit tokig på henne
Märkena "försvinner" om man fuktar området, men återkommer när det torkat. Har därför funderat på om det går att behandla med något medel så det ser bättre ut.
Tur man har en förstående sambo, om rollerna varit omvända hade jag blivit tokig på henne
Va någon på Facebook som lagade det där med genomskinligt nagellack. Antar att det blir fuktigt och sen stelnar, som lack liksom. Ska se om jag kan hitta det
Japp, genomskinligt nagellack
https://m.facebook.com/groups/190226964 ... 3540196623
https://m.facebook.com/groups/190226964 ... 3540196623
Largo skrev:Råkat ut för samma sak på min nästan svarta bänkskiva. Surt.
Jag har fått höra ett par ggr "vilken tur att det inte var jag som gjorde det där"
Bla när jag tankade Diesel i båten och hon fick promenera över ön och hämta soppa i skottkärran.
Samma när det blev kaskader med vört i garagetaket pga maltpipa som rasade ner i bryggverket.
Som sagt skönt med fruar med större tålamod och förståelse än gubben
Väldigt få material som tål koncentrerad star san, ett av dem är rostfritt, i begränsad tid
Inga trä eller laminat tål koncentrerad Star San
Vissa porösa material tål inte ens utblandad...
Starka grejjer som ändå inte tar död på "allt"
(Dont) fear the foam eler vad säger dom?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Inga trä eller laminat tål koncentrerad Star San
Vissa porösa material tål inte ens utblandad...
Starka grejjer som ändå inte tar död på "allt"
(Dont) fear the foam eler vad säger dom?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
J: Mexican RIS
L: Barley Wine,
D: Bel-Iti Apa,Take This Beer, Czech Pilsner, Wai-Iti Apa,
L: Barley Wine,
D: Bel-Iti Apa,Take This Beer, Czech Pilsner, Wai-Iti Apa,