Ökat humleodlingsintresse
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
- assistredo
- Maltrostare

- Inlägg: 1483
- Blev medlem: torsdag 2007-01-04 21:50
- Ort: Linköping
Ökat humleodlingsintresse
Björn Petersson
Re: Ökat humleodlingsintresse
Vad spännande!
Som hembryggare tänker jag så här: jag vill gärna ha egen humle, men eftersom jag inte kan labba mig fram till någorlunda orrekta syravärden använder jag den iså fall i sutet av kokningen, torrhumling etc. Jag har ju sett trådar lite här och där om hemmahumle, ni som har egen humle, är det så ni gör?
Jag bor i mälardalen. Vad har ni andra hemmaodlare lyckats med för sorter i den här vaxtzonen?
Som hembryggare tänker jag så här: jag vill gärna ha egen humle, men eftersom jag inte kan labba mig fram till någorlunda orrekta syravärden använder jag den iså fall i sutet av kokningen, torrhumling etc. Jag har ju sett trådar lite här och där om hemmahumle, ni som har egen humle, är det så ni gör?
Jag bor i mälardalen. Vad har ni andra hemmaodlare lyckats med för sorter i den här vaxtzonen?
//Perwaste
Re: Ökat humleodlingsintresse
Börja att söka på "odla humle" i forumet. Du kommer säker hitta informationen du söker. [emoji6]Perwaste skrev: Jag bor i mälardalen. Vad har ni andra hemmaodlare lyckats med för sorter i den här vaxtzonen?