En del öl säljs numera på 33 cl plastflaskor med vanlig kronkapsyl. Nån som vet om det funkar att återanvända dem för hembrygd öl?
Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
Använda plastflaskor från tex Bomble Bee 17?
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Re: Använda plastflaskor från tex Bomble Bee 17?
Mja... Bör funka med reservation för att jag funnit att flaskmynningen slits och deformeras av kronkapsylering på mjuk plast, så det blir väl på sin höjd några ggr, och ser tråkigt ut. De är ju engångs.... Jag tänkte prova en gång men bestämde mig kvickt för att dumpa flaskorna istället. Glas och PET med skruvkork för min del. Men klart du kan prova.
(Jag kanske borde hålla tyst så någon som faktiskt provat kan bekräfta istället)
(Jag kanske borde hålla tyst så någon som faktiskt provat kan bekräfta istället)
- Pilsnerkokaren
- Maltrostare

- Inlägg: 1481
- Blev medlem: tisdag 2014-05-13 14:59
Re: Använda plastflaskor från tex Bomble Bee 17?
Dom blev rätt sjaviga efter ett tag och det gick inte att trycka på kapsylen med den vanliga kapsylapparaten jag har, gamla "Greta" fick komma till heders när jag provade.
Engångs är rätta ordet för plastflaskor.
Engångs är rätta ordet för plastflaskor.
Re: Använda plastflaskor från tex Bomble Bee 17?
Tack för svaren. Jag tror jag håller mig till glasflaskor.
Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
Sent from my Nexus 6 using Tapatalk