Använda plastflaskor från tex Bomble Bee 17?

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Bacon
Delmäskare
Delmäskare
Inlägg: 17
Blev medlem: tisdag 2015-09-15 19:07

Använda plastflaskor från tex Bomble Bee 17?

Inlägg av Bacon »

En del öl säljs numera på 33 cl plastflaskor med vanlig kronkapsyl. Nån som vet om det funkar att återanvända dem för hembrygd öl?

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
Glugg
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 319
Blev medlem: torsdag 2014-12-04 18:59

Re: Använda plastflaskor från tex Bomble Bee 17?

Inlägg av Glugg »

Mja... Bör funka med reservation för att jag funnit att flaskmynningen slits och deformeras av kronkapsylering på mjuk plast, så det blir väl på sin höjd några ggr, och ser tråkigt ut. De är ju engångs.... Jag tänkte prova en gång men bestämde mig kvickt för att dumpa flaskorna istället. Glas och PET med skruvkork för min del. Men klart du kan prova.

(Jag kanske borde hålla tyst så någon som faktiskt provat kan bekräfta istället)
Användarens profilbild
Pilsnerkokaren
Maltrostare
Maltrostare
Inlägg: 1481
Blev medlem: tisdag 2014-05-13 14:59

Re: Använda plastflaskor från tex Bomble Bee 17?

Inlägg av Pilsnerkokaren »

Dom blev rätt sjaviga efter ett tag och det gick inte att trycka på kapsylen med den vanliga kapsylapparaten jag har, gamla "Greta" fick komma till heders när jag provade.
Engångs är rätta ordet för plastflaskor.
Bacon
Delmäskare
Delmäskare
Inlägg: 17
Blev medlem: tisdag 2015-09-15 19:07

Re: Använda plastflaskor från tex Bomble Bee 17?

Inlägg av Bacon »

Tack för svaren. Jag tror jag håller mig till glasflaskor.

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk
Skriv svar