Hej,
Köpte ett startkit innehållande Mangrove Jacks Craft series English Ipa.
Denna påsen har en nettovikt på 2.2kg
På baksidan står det "Add Malt extract 1kg" samt 1kg brew enhancer (som är additional ingredients). Vad är brew enhancer? Är detta dextros/strösocker?
Lustiga här är att vikten är på 2kg maltextrakt.... felskrivning?
Jag fick enbart denna "tetra-påsen". Tror han i affären hade lite dålig koll kanske?
Det känns som något saknas i detta? Vad ersätter jag socker med då jag ogärna har i rent strösocker.
I denna påsen ingår maltextrakt , humle-extrakt och torrjäst. Köpte en safal-US05 påse om det skulle behövas.
Vad skall jag göra? Detta skall bli 23/24L öl. Men något saknas?
Väldigt tacksam för svar. Har jäshinkar å allt annat som behövs. Tacksam för snabbt svar så jag slipper åka en extra sväng till butiken =) Butiken verkar ha det mesta som spraymalt osv.
Med vänliga hälsningar
Martin
Första försöket, Mangrove Jack - HJÄLP? =(
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Kategoriregler
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Re: Första försöket, Mangrove Jack - HJÄLP? =(
Hellre spraymalt än socker! Fråga gärna personalen
Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
Re: Första försöket, Mangrove Jack - HJÄLP? =(
Det står något om 1,2 kg Maltexkrakt eller 1 BrewEnhancer, inte att både skall tillsättas
Mangrove Jack har en påse med maltextrakt om 1.2 kg om jag minns rätt som är den mängd som behövs poch som man kan köpa vid sidan om, 1 kg spraymalt funkar lika bra
Safalen kan du spara i kylen, i påsen ligger Mangove JAck´s M44 US West Coast, en riktigt bra jäst (till skillnad från Coopers medföljande jäster)
Påsen MJ IPA består av 2 kg färdigt humlat maltextrakt och M44
Mangrove Jack har en påse med maltextrakt om 1.2 kg om jag minns rätt som är den mängd som behövs poch som man kan köpa vid sidan om, 1 kg spraymalt funkar lika bra
Safalen kan du spara i kylen, i påsen ligger Mangove JAck´s M44 US West Coast, en riktigt bra jäst (till skillnad från Coopers medföljande jäster)
Påsen MJ IPA består av 2 kg färdigt humlat maltextrakt och M44
J: Mexican RIS
L: Barley Wine,
D: Bel-Iti Apa,Take This Beer, Czech Pilsner, Wai-Iti Apa,
L: Barley Wine,
D: Bel-Iti Apa,Take This Beer, Czech Pilsner, Wai-Iti Apa,