Började med att montera av tappkranen och skruvade ur fästet för den. Sedan sågade jag av röret och "vingarna". En vass kniv att skära bort det kantiga och därefter lite sandpapper på röret så blev det nästan runt. En bit slang, en picknick kran, ett par slangklämmor och en värmepistol senare: En fin belöning senare på eftermiddagen
Ombyggd BeerKing 2000
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Ombyggd BeerKing 2000
Har tröttnat på att min BeerKing 2000 mest spottar och fräser ur sig öl så jag byggde om den lite.
Började med att montera av tappkranen och skruvade ur fästet för den. Sedan sågade jag av röret och "vingarna". En vass kniv att skära bort det kantiga och därefter lite sandpapper på röret så blev det nästan runt. En bit slang, en picknick kran, ett par slangklämmor och en värmepistol senare: En fin belöning senare på eftermiddagen
Re: Ombyggd BeerKing 2000
Tjusigt bygge! Är du nöjd med kyljackan?
Re: Ombyggd BeerKing 2000
Tack! Jodå, kyljackan funkar helt ok. Har haft tunnan ute 2-3 timmar och ölen fortfarande kall!